لوله داربستی چیست و انواع لوله های داربستی موضوعی است که در این مطلب از وبسایت آهن پرو در مورد آن توضیح می دهیم. لوله‌های داربستی، بخش‌های فلزی لوله هستند که برای ساخت داربست استفاده می‌شوند، که یک سیستم پشتیبانی است که خارج از ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت نصب می‌شود.

داربست به کارگران این امکان را می دهد که با بالا رفتن از این سازه های موقت و ایستادن روی سکوها، به سطوح بالایی ساختمان یا سازه دسترسی داشته باشند. لوله‌های داربست دارای طول‌های مختلفی هستند، بنابراین ساختار آن می‌تواند متناسب با یک کار خاص سفارشی شود. آن ها با استفاده از کوپلرها در کنار هم قرار می گیرند که بسته به کاربرد مورد نظر می توانند از نظر اندازه و عملکرد نیز متفاوت باشند.

لوله داربستی چیست؟

لوله های داربست از جمله قطعات و اجزای اولیه هر سازه یا قالب داربست هستند. لوله های داربست به طور ایده آل لوله هایی هستند که در اتصالات ساخته می شوند و معمولاً از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند. اساساً آنها لوله هایی هستند که کل قالب یا سازه داربست را تشکیل می دهند.

لوله داربست گالوانیزه چیست؟

لوله داربست گالوانیزه نوعی لوله است که برای داربست مورد استفاده قرار می گیرد که مراحل تکمیل سطح روی آن گالوانیزه است. گالوانیزه فرآیند اعمال یک پوشش محافظ است که معمولاً روی فولاد یا آهن است.

کاری که این کار انجام می دهد این است که از زنگ زدگی جلوگیری می کند، لوله یا هر نوع فولادی را بهتر در برابر خوردگی، اکسیداسیون، سایش و حتی شرایط آب و هوایی مقاوم می کند. معمولی ترین و رایج ترین نوع گالوانیزه، گالوانیزه گرم است که در آن فولاد در مخلوط مذاب روی غوطه ور می شود.

انواع لوله های داربستی چیست؟

در ادامه مطلب لوله داربستی چیست و انواع لوله های داربستی، توضیح می دهیم که داربست یک عنصر ضروری برای اکثر پروژه های ساختمانی است. کارگران ساختمانی بسته به نیازهای خاص یک پروژه ساختمانی از داربست های مختلفی استفاده می کنند که هر کدام به طور معمول دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود هستند. انواع مختلف داربست ها به شرح زیر است:

داربست تک

داربست منفرد با استفاده از تکیه گاه های عمودی به نام استاندارد به موازات دیوار یک سازه قرار می گیرد. لجرها، تکیه گاه های افقی، با یک زاویه عمودی یکنواخت به استانداردها متصل می شوند. پاتلاگ ها سوراخ هایی در ساختمان یا سازه هستند که داربست ها از طریق آن ها برای پشتیبانی به هم متصل می شوند. متداول ترین استفاده برای داربست های منفرد، سنگ تراشی آجری است.

داربست دوتایی

استفاده اولیه برای داربست های دوتایی، سنگ تراشی است زیرا دیوارهای سنگی هنگام تلاش برای ایجاد سوراخ هایی برای لنگر انداختن پاتلوگ چالش هایی را ایجاد می کنند. در این نوع داربست، دو ردیف داربست باعث استحکام بیشتر ساختار تکیه گاه می شود.

ردیف اول به موازات دیوار قرار دارد، در حالی که ردیف دیگر از ردیف اول فاصله دارد. سوراخ های پوتلوگ اضافه شده از فریم ها پشتیبانی می کنند. راکرها و مهاربندهای متقاطع پشتیبانی بیشتری از داربست را فراهم می کنند.

راکرها نوعی کراوات هستند که داربست را به طور ایمن روی ساختمان قرار می‌دهند و مهاربندی‌های متقاطع بخشی از داربست را نسبت به قسمت دیگری از داربست یا سازه‌های دیگر در یک موقعیت ثابت نگه می‌دارند.

داربست کنسولی

کارگران ساختمانی زمانی از داربست های کنسولی استفاده می کنند که زمین به اندازه کافی قوی باشد تا استانداردها را پشتیبانی کند و زمانی که سطح بالایی دیوار در حال ساخت است. استانداردها از سوزن‌ها پشتیبانی می‌شوند، این سوزن‌ها برآمدگی‌هایی هستند که از ساختاری که یک پلتفرم روی آن قرار دارد بیرون زده‌اند.

کارگران سوزن ها را از سوراخ های سازه خارج می کنند. این نوع داربست اغلب ناپایدارتر از انواع دیگر است، بنابراین انجام اقدامات احتیاطی اضافی ممکن است هنگام ساخت آن مفید باشد.

داربست معلق

لوله داربستی چیست و انواع لوله های داربستی: سیم و زنجیر این نوع سکوی داربست را از سقف سازه آویزان می کند. یک اهرم یا سیستم الکترونیکی به پلت فرم اجازه می دهد تا در صورت نیاز بالا و پایین بیاید. نقاشان، شیشه پاک کن ها و موقعیت های تعمیر معمولا از این نوع داربست استفاده می کنند.

داربست پایه دار

این نوع داربست شامل یک پلتفرم است که برای مانور پذیری در بالای نردبان با چرخ قرار می گیرد. اندازه آن متفاوت است و برای مقاصد بیرونی و داخلی مفید است. موقعیت های تعمیر، کارگران تعمیر و نگهداری، کارگران انبار و نقاشان به طور منظم از داربست های پایه دار استفاده می کنند.

داربست فولادی

تکیه گاه های فولادی که با جفت کننده ها به هم چسبیده اند، داربست های فولادی را تشکیل می دهند. ساخت و برچیدن این نوع داربست ساده است. از آنجایی که از فولاد ساخته شده است، این داربست نسبت به انواع دیگر بادوام تر، محکم تر و مقاوم تر در برابر آتش است.

داربست لوله و گیره

در ادامه مقاله لوله داربستی چیست و انواع لوله های داربستی؛ می گوییم که این یک داربست فولادی است که به راحتی مونتاژ می شود. این به سادگی نیاز به اتصال تکیه گاه ها برای تشکیل دو قطب طولانی دارد و سپس استانداردها و دفترچه های متصل با گیره هایی که به طور خاص برای این تکیه گاه ها ساخته شده اند. این داربست به این دلیل محبوب است که می‌توانید آن را هرجا که لازم است جابه‌جا کنید و فرم آن را با ساختارهای نامنظم و با شکل‌های عجیب تطبیق دهید تا به چندین مکان مختلف برسید.

داربست Kwikstage

داربست Kwikstage محبوب است زیرا با پروژه های تجاری و مسکونی سازگار است و ساخت آن نسبتاً آسان است. دارای یک سکوی ضد لغزش و نرده محافظ دوگانه است که آن را برای کارگران ساختمانی ایمن و به اندازه کافی برای قرار دادن تجهیزات قابل اعتماد می کند. فولاد گالوانیزه از این داربست تشکیل شده است که استحکام و یک سیستم قفل کننده بادوام را فراهم می کند. این سیستم همچنین برای هر ارتفاعی تنظیم است.

قیمت لوله داربست سال 1401

داربست یک سازه موقت برای پشتیبانی از سازه اصلی است و همچنین کارگران از آن به عنوان سکویی برای انجام کارهای ساختمانی استفاده می کردند. انواع داربست با نوع کار ساختمانی متفاوت است. داربست از چوب یا فولاد ساخته شده است. برای حمایت از کارگران و سایر مصالح ساختمانی که روی آن قرار می گیرند پس باید پایدار و محکم باشد. از این رو قیمت لوله داربست 17 کیلویی با 6 متری دست دوم متفاوت است. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی آهن پرو شما را با لوله داربستی چیست و انواع لوله های داربستی آشنا کردیم.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس