لوله فلزی GRC چیست؟ این سوال افرادی است که قصد خرید این نوع لوله گالوانیزه را دارند. به طور کلی لوله فولادی سفت و سخت گالوانیزه (GRC) از فولاد نرم ساخته شده است و از آن به عنوان یک سیستم راه آهن فولادی برای هادی های الکتریکی استفاده می شود. شکل آن به صورت مقطع دایره ای است که برای حفاظت فیزیکی و مسیریابی هادی های سیم و استفاده به عنوان هادی اتصال به زمین طراحی شده است. در ادامه از این مطلب از سایت آهن پرو شما را بیشتر با آن آشنا می کنیم.

ویژگی های لوله فلزی GRC چیست؟

لوله فولادی سخت گالوانیزه دارای سنگین ترین وزن و ضخیم ترین دیوار لوله های برق است. از لوله فولادی کم کربن با مقطع گرد دقیق، ضخامت دیواره یکنواخت، سطح داخلی آزاد و جوش پیوسته ساخته شده است. از مشخصات لوله فولادی سفت و سخت گالوانیزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ساخته شده با گالوانیزه گرم برای مقاومت در برابر خوردگی عالی؛
  2. تولید با فولاد انعطاف پذیر با استحکام بالا برای عمر طولانی و خمش آسان؛
  3. دارای مسیرهای صاف و مداوم برای کشیدن سیم سریع؛
  4. دارای درپوش انتهایی Kwik-release برای محافظت از نخ ها؛
  5. لوله های فولادی سفت و سخت گالوانیزه در رنگ واقعی سفارشات ویژه موجود است؛
  6. مطابق با استاندارد ایمنی UL 6؛
  7. ساخته شده براساس ANSI C80.1؛
  8. سایز از 1/2 اینچ تا 6 اینچ (16 تا 155 میلی متر).

فرایند تولید لوله فلزی GRC چگونه است؟

لوله های گالوانیزه GRC با یک پوشش خارجی روی، یا سایر پوشش های خارجی مقاوم در برابر خوردگی و یک پوشش داخلی آلی یا روی تولید می شوند. مرال ساخت آن به شرح زیر است:

سطح پوشش داخلی و خارجی

در ادامه مقاله لوله فلزی GRC چیست، می گوییم که سطح داخلی باید عاری از عیوب آسیب رسان باشد. گالوانیزه گرم داخلی و خارجی برای محافظت از لایه خوردگی گالوانیکی مناسب است. اگرچه رویه با یک لایه ارگانیک سازگار برای محافظت در برابر زنگ سفید پوشیده شده است. سطح داخلی به طور یکنواخت برای سهولت کشیدن سیم، حتی از طریق چندین خم 90 درجه، پوشش داده شده است.

جوشکاری

جوشکاری تمام درزها باید پیوسته و به روش خوب انجام شود.

تمیز کردن

مجرا باید قبل از اعمال پوشش محافظ به اندازه کافی تمیز شود. فرآیند تمیز کردن باید سطوح خارجی و داخلی مجرا را در شرایطی قرار دهد که پوشش محافظ صاف و محکم باشد.

پوشش محافظ برای مقاومت در برابر خوردگی

سطح بیرونی

لوله فلزی GRC چیست: سطح بیرونی باید به طور کامل و یکنواخت با روی فلزی پوشانده شود یا با یک پوشش جایگزین مقاوم در برابر خوردگی (ACRC) محافظت شود.

سطح داخلی

سطح داخلی باید توسط روی یا یک پوشش آلی محافظت شود. پوشش داخلی باید دارای سطح پیوسته صاف باشد. تغییرات گاه به گاه به دلیل جریان ناهموار پوشش باید قابل قبول باشد.

عملیات سطحی

هر گونه عملیات سطحی بیش از 0.00015 اینچ (0.0038 میلی متر) که به عنوان پوشش رویی یا پوشش تبدیلی استفاده می شود، برای برآورده کردن الزامات یک پوشش ACRC یا آلی لازم نیست.

تفاوت بین لوله فولادی گالوانیزه و لوله فلزی GRC چیست؟

با هدف بهبود مقاومت در برابر خوردگی لوله فولادی، لوله های فولادی معمولاً نیاز به گالوانیزه شدن دارد. لوله فولادی گالوانیزه را می توان به دو نوع آبکاری گالوانیزه گرم و روی برقی تقسیم کرد. گالوانیزه گرم دارای مزایای پوشش یکنواخت، چسبندگی قوی، عمر طولانی و غیره است. هزینه روکش روی کم است و سطح آن خیلی صاف نیست.

مقاومت در برابر خوردگی لوله فولادی روکش روی بسیار بدتر از گالوانیزه گرم است. مشترکات زیادی بین لوله فولادی گالوانیزه و لوله فلزی GRC وجود دارد، اما آن ها نیز تفاوت های زیر را دارد:

طرح

لوله فولادی گالوانیزه و لوله فولادی سفت و سخت گالوانیزه چند منظوره هستند، اما برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند. انتهای لوله هر دو نوع لوله فولادی به راحتی ماشین کاری می شود، مانند رزوه. لوله های فولادی گالوانیزه را می توان تقریباً با هر قطری ساخت، با این حال، قطر لوله فلزی GRC گالوانیزه بین 1/2 اینچ و 6 اینچ در دسترس است.

کاربرد لوله گالوانیزه و لوله فلزی GRC چیست؟

هر دو نوع لوله فولادی برای کاربردهای داخلی، خارجی و زیرزمینی طراحی شده اند. لوله فولادی گالوانیزه را می توان به طور گسترده برای خط لوله استفاده کرد، مانند خط لوله گرمایش و انتقال گاز و غیره. از لوله های فولادی سخت گالوانیزه برای کاربردهای الکتریکی ویژه طراحی شده است و محافظت خوبی برای سیم برق ارائه می دهد.

نتیجه گیری

تولید لوله های GRC آن ها را برای استفاده به عنوان مسیری برای سیم‌ها یا کابل‌های یک سیستم الکتریکی مناسب می کند. روی سطح بیرونی با روکش فلزی روی یا پوشش محافظ در برابر خوردگی و روی سطح داخلی با روکش روی یا آلی محافظت می شود. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی آهن پرو شما را با لوله فلزی GRC چیست؛ آشنا می کنیم. برای خرید انواع لوله های گالوانیزه با کارشناسان آهن پرو در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس