آهن پرو یکی از مراکز فروش ورق آلیاژی در تهران شناخته شده است. به طور کلی فولاد نوعی آلیاژ فلزی است که بسته به کیفیت یا عیار فولاد، عمدتاً حاوی آهن با سطوح کربن کوچک است. با این حال، فولاد آلیاژی به هر فولادی گفته می‌شود که یک یا چند عنصر آن به غیر از کربن، عمداً برای دستیابی به ویژگی‌های مطلوب‌تر اضافه شده باشد. ورق آلیاژی امروزه در صنایع مختلفی کاربرد دارد که عمدتا به دلیل استحکام و کیفیت بالایی که دارند در همه صنایع از آن ها استفاده می کنند . جهت اطلاع از قیمت ورق آلیاژی می توانید با کارشناسان فروش سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

خرید فولاد آلیاژی چه کاربردی را در بر دارد؟

صدها محصول وجود دارد که می‌توان با فولادهای آلیاژی و با ترکیبات مختلف تولید کرد. اینها شامل لوله های فولادی آلیاژی ، ورق های آلیاژی، سیم پیچ ها، میله های فولادی آلیاژی، میله ها و سیم ها، اتصالات فورج فولادی آلیاژی، فلنج ها و بست ها و موارد دیگر. با مراجعه به مرکز فروش ورق آلیاژی در تهران و تهیه ورق های آلیاژی می توان از آن ها در صنایع مختلف مانند خودروسازی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات، راه‌آهن، راه‌سازی، ساختمان‌ها، لوازم خانگی و کاربردهای خارج از ساحل کاربرد فراوانی دارند.

*برای اطلاع بیشتر در مورد ورق‌های آلیاژی می‌توانید به صفحه «ورق آلیاژی چیست» مراجعه کنید.*

کاربرد در ساخت سازه های بزرگ

در صنعت ساختمان از فولادهای آلیاژی برای سازه های مدرن بسیار بزرگ مانند فرودگاه ها، پل ها، آسمان خراش ها و استادیوم ها به شکل اسکلت فولادی استفاده می شود. ورق های آلیاژی استحکام بالایی را برای پشتیبانی از چنین سازه های بزرگی فراهم می کنند.

حتی سازه های بتنی از این محصولات به عنوان تقویت کننده برای افزایش مقاومت و کاهش وزن کلی سازه ها استفاده می کنند. اقلام کوچک تر مانند میخ و پیچ و مهره ساخته شده از فولادهای آلیاژی در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.

کاربرد در ساخت پل

در پل ها از فولادهای آلیاژی ویژه ای استفاده می شود که به عنوان فولادهای هوازدگی شناخته می شوند. اینها به دلیل وجود نیکل، مس و کروم به عنوان عناصر آلیاژی، محافظت بیشتری در برابر خوردگی ایجاد می کنند. فولادهای هوازدگی نیز در ساختمان ها به عنوان مصالح روکشی برای بهبود زیبایی شناسی کاربرد دارند.

به دلیل پوشش طبیعی هوازدگی آن، نیازی به رنگ آمیزی نیست، بنابراین از مسائل زیست محیطی ناشی از رنگ ها جلوگیری می شود. فولادهای هوازدگی در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه هستند.ورق آلیاژی در ساخت پل ها چندین مزیت را ارائه می دهد که شامل:

  1. ایمنی بالا؛
  2.  سهولت و سرعت ساخت؛
  3.  ظاهر زیبایی؛
  4.  عمق کم ساخت؛
  5.  نگهداری کم؛
  6.  قابل تغییر در آینده.

ویژگی های ورق آلیاژی با کیفیت:

ورق آلیاژی در اصل فولادی است که با ترکیب شدن با دیگر عناصر به شکل آلیاژ در آمده است. انواع ورق های آلیاژی می تواند ۱ تا ۵۰٪ وزن فولاد را در بر بگیرد که ترکیب حاصله از آن فولاد کم آلیاژ و یا فولاد پر آلیاژ می باشد که در اصل این ترکیبات روی قیمت ورق آلیاژی نیز تاثیر گذار هستند. یکی از مواد پر کاربرد در ساخت ورق الیاژی فولاد کربن می باشد و بعد از آن منگنز! از ترکیبات دیگری همچون نیکل، کروم، مولبیدن، سیلیسم، بور، وانادیوم نیز می توان برای درست کردن این ترکیب استفاده کرد.

  1. تحمل دمای بسیار بالا و یا دمای بسیار پایین؛
  2. تحمل فشار و وزن بالا؛
  3. ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی؛
  4. قابلیت تحمل سختی بالا؛
  5. مقاومت بالا در برابر اسید و خوردگی.

انواع ورق آلیاژی موجود در مرکز فروش ورق آلیاژی در تهران

دو نوع فولاد آلیاژی وجود دارد که شامل فولاد کم آلیاژ وفولاد پرآلیاژ است. ترکیب و نسبت عناصر آلیاژی خواص مختلف آن را تعیین می کند. فولادهای کم آلیاژ آن هایی هستند که تا 8 درصد عناصر آلیاژی دارند در حالی که فولادهای کم آلیاژ بیش از 8 درصد عناصر آلیاژی دارند.

در ادامه شما را با عناصری که در تولید ورق های آلیاژی و خواصی که دارند؛ آشنا می کنیم تا قبل از مراجعه به مرکز فروش ورق آلیاژی در تهران و خرید محصول مورد نظر شناخت بهتری نسبت به آن داشته باشید.

آلومینیوم

می تواند فولاد را از فسفر، گوگرد و اکسیژن آزاد کند.

کروم

می تواند چقرمگی، سختی و مقاومت در برابر سایش را افزایش دهد.

مس

می تواند مقاومت در برابر خوردگی و مهار را افزایش دهد.

منگنز

می تواند استحکام در دمای بالا، مقاومت در برابر سایش، شکل پذیری و سختی را افزایش دهد.

نیکل

می تواند خوردگی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و استحکام را افزایش دهد.

سیلیکون

می تواند مغناطیس و قدرت را افزایش دهد.

تنگستن

می تواند استحکام و سختی را افزایش دهد.

وانادیوم

می تواند خوردگی، مقاومت در برابر ضربه، استحکام و چقرمگی را افزایش دهد.

بهترین مرکز فروش ورق آلیاژی در تهران

به طور کلی فولاد یک ماده رایج و همه کاره با کاربرد در ساخت و ساز، مهندسی و موارد دیگر است. از نظر فنی، هر فولادی یک آلیاژ است، زیرا از ترکیب آهن با کربن ایجاد می شود، اما برای اینکه رسماً به عنوان “ورق آلیاژی” نامگذاری شود، باید علاوه بر این دو عنصر، یک یا چند عنصر دیگر نیز داشته باشد. دلیل ایجاد فولادهای آلیاژی بهبود خواص مکانیکی یا فیزیکی فلز مانند استحکام، کارایی یا مقاومت در برابر خوردگی است.شما برای خرید ورق آلیاژی می توانید به مرکز فروش ورق آلیاژی در تهران؛ یعنی سایت آهن پرو مراجعه کنید.

 

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس