همانطور که می‌دانید امروزه فولاد ها به دسته فولاد آلیاژی و فولاد غیر آلیاژی تقسیم می‌شوند که هر یک از این نمونه ورق ها تنها در صنایع مختص به خود کاربرد دارند. بسیاری از مشتریان در زمان خرید ورق مناسب برای صنایع خود به مشکل می‌خورند و می‌پرسند که تفاوت ورق st37و a283 در چیست؟ در ادامه ما به صورت جداگانه ویژگی و تفاوت هر یک از ورق ها را بیان کرده ایم. جهت خرید ورق الیاژی می‌توانید از طریق فروشگاه آهن پرو اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه نمائید.

ورق A283 چیست؟

ورق ASTM A283 از دسته فولاد کربنی با استحکامی کششی متوسط و کم است که در واقع تولید ورق  A283 به گونه ای است که با عملیات نورد گرم و غلتک های فشار بالا به تولید می‌رسند و قابلیت جوشکاری، خمش خوبی دارند. در واقع از ورق الیاژیA283  برای ساخت دیگ های بخار و مخازنی که تحت فشار و حرارت بالا هستند، استفاده نمی‌کنند.

عملیات حرارت و آنالیز این ورق آلیاژی باید به گونه ای باشد که ترکیبات شیمیایی آن‌ها نظیر کربن، منگنز، فسفر، گوگرد، سیلیکون و مس هماهنگی داشته باشند. در واقع ورق های آلیاژی با سه نوع ورق الیاژی a283، ورق الیاژی a516، و st52 به تولید می‌رسند که هر یک دارای ساختاری مجزا هستند. جهت اطلاع از قیمت ورق الیاژی a283 می‌توانید از طریق آهن پرو اقدام به خرید انواع ورق الیاژی نمائید.

*برای اطلاع بیشتر در مورد ورق‌های آلیاژی می‌توانید به صفحه «ورق آلیاژی چیست» مراجعه کنید.*

ورق ST37 چیست؟

ورق st37 یکی از انواع ورق های غیر الیاژی است که در صنعت ساختمان سازی از این نوع ورق استفاده می‌کنند. در واقع این نوع ورق به عنوان ورق سیاه از آن یاد می‌شود و در صنعت بسیار شناخته شده است. ساختار ورق st37 به گونه ای است که از میزان پایین کربن در ساختار آن استفاده شده است و انعطاف پذیری بالایی نیز دارند و از طرفی استحکام بالا سبب استفاده زیاد از این فولاد st37 در صنعت شده است.

همچنین قابلیت جوشکاری ورق st37 بسیار بالا بوده است به گونه‌ای که برای ساخت پروفیل، ناودانی، ورق، نبشی، ناودانی، تیرآهن و… استفاده می‌شود.

تفاوت ورق ST37 و A283 در چیست؟

اگر بخواهیم بگوئیم تفاوت ورق st37و a283 در چیست باید گفت که ورق  A283 یکی از انواع ورق های الیاژی است که در مقابل آن ورق st37 از دسته فولاد های غیر آلیاژی است و این اصلی ترین وجه تفاوت این دو ورق است.

همچنین ورق st37 یکی از انواع ورق های سیاهی است که تنها با درجات معمولی، متوسط، کیفیت بالا مشخص می‌شوند ولی ورق a283 دارای ۴ گرید مختلف A، B، C، D است که این ۴ گرید مشخص کننده میزان کربن استفاده شده در ساختار ورق ها هستند که هر چه میزان کربن افزایش پیدا کند، میزان مقاومت و سختی ورق هم افزایش پیدا کرده و انعطاف و جوش پذیری آن کم می‌شود.

ضخامت ورق A283 ، ۴ تا ۱۲۰ میلی‌متر است و متقابل آن ورق st37 با ضخامت ۱۶ الی ۱.۲ میلی‌متر به صورت کلاف تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

کلام اخر

ما در این مقاله بیان کردیم که تفاوت ورق st37و a283 در چیست تا در زمان خرید با ویژگی های هر یک آشنا باشید. فروشگاه اینترنتی اهن پرو از دسته فروشگاه های معتبر در جهت فروش آهن آلات ساختمانی، استنلس استیل و… است که به دلیل فروش مستقیم و بدون واسطه تمامی محصولات را با کمترین میزان قیمت به فروش می‌رساند. جهت اطلاع از قیمت ورق آلیاژی، ورق سیاه و دیگر محصولات می‌توانید از طریق شماره 021-48000201 از قیمت روز محصولات مطلع شوید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس