انواع روش‌های برش لوله فولادی متفاوت است و باید با توجه به نوع لوله، برش داده شود. لوله های فولادی از جمله اصلی ترین محصولات هستند که در سازه های فلزی و ساختمان سازی بسیار زیاد استفاده می شود. برای استفاده از آن ها نیاز به برش لوله های فولادی است و نحوه برشکاری لوله های فلزی گوناگون بوده و از دستگاه های مخصوصی برای این کار استفاده می کنند مانند: دستگاه برش لوله آهنی، صنعتی و فلزی دستی می باشد. در ادامه از این مقاله از فروشگاه اینترنتی آهن پرو شما را با انواع دستگاه برس لوله فلزی و فولادی اشنا می کنیم.

انواع روش‌های برش لوله فولادی چیست؟

لوله ها از مواد مختلفی ساخته شده اند و بنابراین ممکن است تجهیزات و ابزارهای مختلف برش لوله آهنی مورد نیاز باشد. تکنیک های مختلفی برای برش لوله های فولادی وجود دارد و ابزارهای مختلفی برای این تکنیک ها استفاده می شود. در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

برش ساینده

برش ساینده از جمله روشی است که برای برشکاری لوله های فلزی از آن استفاده می کنند. در این تکنیک، تجهیزات برش لوله ساینده با استفاده از اره ساینده، فلز را برش می دهند. اره ساینده دوار با استفاده از نیروهای برشی و اصطکاک یک لوله یا لوله فلزی را برش می دهد.

برش اره نواری

اره نواری یک تکنیک برش الکترونیکی و از جمله انواع روش‌های برش لوله فولادی است که در آن از ابزار برشی شامل یک تیغه نواری بدون درز با خطوط دندانه استفاده می شود. خطوط دندانه روی مواد لوله ساییده می شود زیرا تیغه نوار بدون درز به صورت عمودی یا افقی روی دو چرخ نصب حرکت می کند.

برش اره سرد

برش اره سرد شامل اره سرد دوار است. به طور کلی، اره سرد در محلی که تیغه می چرخد ​​ثابت نگه داشته می شود. از آن جایی که لوله در تماس مستقیم با تیغه اره برش قرار می گیرد، لوله ها بریده می شوند. این نوع تکنیک برش فقط برای برش عمود بر لوله ها مناسب است. این روش با استفاده از دستگاه برش لوله آهنی اره سرد بسیار محبوب است زیرا هیچ منطقه متاثر از گرما را روی سطوح لوله باقی نمی گذارد.

برش لیزری

برش لیزری در بین انواع روش‌های برش لوله فولادی، یک تکنیک برش بسیار کارآمد برای لوله ها است. این تکنیک به طور ایده آل با استفاده از ماشین های کنترل عددی کامپیوتری (CNC) اجرا می شود. در این شیوه لوله ها یا لوله های پلاستیکی یا فلزی با استفاده از پرتو لیزر برش داده می شوند. پرتو لیزر سطح لوله ها را بمباران می کند و با ایجاد گرما در محل، مواد را برش می دهد. این تکنیک برای برش زاویه ای، برش اشکال یا از طریق برش لوله ها مناسب است.

برش شعله ای از جمله انواع روش‌های برش لوله فولادی

برش شعله ای یا هواگاز، برای ضخامت دیواره لوله با قطر بزرگ و برش لوله فولادی بدون درز مناسب تر است. به دلیل دمای بالا در برش شعله، یک ناحیه تحت تأثیر حرارت در نزدیکی برش وجود دارد و سطح پورت صاف نیست.

برش شعله استیلن اکسیژن

در این نوع روش و نحوه برش لوله فلزی، با تنظیم دریچه اکسیژن و شیر استیلن می توان نسبت اختلاط اکسیژن و استیلن را تغییر داد تا سه شعله مختلف شعله خنثی، شعله اکسید شده و شعله کربنی به دست آید.

برش مکانیکی و برشکاری با دستگاه فلز دستی

برش مکانیکی از انواع روش‌های برش لوله فولادی می باشد که هم نصب خارجی و هم نصب داخلی را نیاز دارد. از اصل پردازش ابزار چرخشی برای قطع و برش دادن نازل استفاده می کند. دستگاه تک دارای دهانه بزرگ است و می تواند با ضخامت زیاد، ضایعات کمتر پردازش شود و آلودگی ندارد.

روی مواد لوله که برای جوشکاری مساعد است، تأثیر نمی گذارد. برش آب از پمپ های فشار بالا و کوراندوم برای پردازش خطوط لوله استفاده می کند. برش ها تمیز هستند و طول پردازش بزرگ است، اما کارایی آن کم است و ضخامت پردازش به شدت محدود شده است.

راهنمای استفاده انواع دستگاه برش لوله

  • اطمینان حاصل کنید که تیغه در جهت مورد نیاز تراز شده است.
  • واکنش ماده نسبت به اصطکاک و دما را در نظر بگیرید تا برش موثر باشد.
  • با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش، کلاه ایمنی و غیره، ایمنی اپراتورها را تضمین کنید.
  • ابزار برش لوله را روغن کاری کنید تا تولید گرما کاهش یابد.
  • کیفیت ابزار برش بر تولید تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که باید ابزارهای برش لوله با کیفیت بالا را از تولید کنندگان و تامین کنندگان مورد اعتماد خریداری کنید.

نتیجه گیری

لوله های فولادی از جمله لوله های استوانه ای بلند است که دو سر آن باز و تو خالی می باشد و دارای سطحی دایره ای شکل است. از آن ها برای جابجایی و انتقال سیالات استفاده می کنند. انواع برش لوله های فولادی شامل شیوه واترجت، دستگاه لیزر، اتوماتیک، شعله، فرز سنگی و … است. شما برای استفاده از این روش ها می توانید از دستگاه برش صنعتی، لوله آهنی، فلزی دستی و لوله فلزی استفاده کنید. در این مطلب از وبسایت آهن پرو شما را با انواع روش های برش لوله فولادی آشنا کردیم.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس