وزن ورق هاردوکس در قیمت ورق هاردوکس تاثیر زیادی دارد. برای محاسبه و اندازه گیری وزن تقریبی ورق ضد سایش هاردوکس می توانید از ضرب کردن مقادیر طول، ضخامت و عرض در یکدیگر استفاده کنید. در ادامه این سری از مقالات ورق مقاوم به سایش هاردوکس از سایت آهن پرو ما را همراهی کنید.

محاسبه وزن ورق هاردوکس

ورق hardox تشکیل شده از ترکیب شیمیایی عناصری مانند کربن، فسفر، کروم، مولیبدن، نیکل و منگنز هستند. ترکیب عناصرورق مقاوم به سایش هاردوکس موجب افزایش توانایی جوشکاری آن می شود. به طور کلی برای محاسبه وزن ورق هاردوکس باید حجم هر مقطع در جرم حجمی آن ضرب شود. شما برای اندازه گیری وزن ورق های ضد سایش هاردوکس حتی می توانید مقادیر طول، ضخامت و عرض در در هم ضرب کرده و با توجه به تعداد به وزن تقریبی برسید.

*جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد «ورق هاردوکس چیست» روی لینک داده شده کلیک کنید.*

تاثیر وزن ورق هاردوکس در ساختمان سازی

ورق های هاردوکس از جمله فولاد مقاوم در برابر سایش هستند که در سال 1974 از طریق کمپانی سوئدی SSAB تولید شده و به سراسر دنیا فرستادند. در ابتدا شرکت های جمع آوری سنگ و ماسه از این محصول فولادی و ورق مقاوم به سایش استفاده کردند. اما کاربرد ورق ضد سایش به مرور بیشتر شد. در حال حاضر با توجه به یکنواختی، قدرت خوب و سختی بالا، وزن ساختار ایجاد شده به صورت قابل توجهی کم می شود.

همچنین ورق های فلزی نازک تر می توانند مورد استفاده قرار گیرند، ورق هاردوکس در دماهای بسیار پایین مقاومت خود را از دست نداده و دارای جوش پذیری و خواص مکانیکی خوبی هستند. با خرید ورق هاردوکس با سطح های سختی بالاتر، قابلیت کاهش وزن یک سازه را تا 15 درصد دارد.

انواع ورق هاردوکس با درجه سختی و وزن متفاوت!!

ورق هاردوکس 400 و 450

این نوع فولاد در مواقعی استفاده می شود که ترکیبی از مقاومت در برابر سایش بالا و خواص مکانیکی است. این ورق در ساخت کامیون دامپر، دستگاه خردکننده سنگ، بیل، نوار نقاله و صفحه نمایش استفاده می شود. ورق hardox400 دارای ضخامت 3 الی 130 میلی متر و سختی برینل 370 الی 430 است. همچنین از این گروه، ورق هاردوکس 450 ضخامتی 3 الی 80 میلی متر داشته و سختی برینل 425 تا 475 است.

ورق هاردوکس 500 و 550

ورق های فولادی هاردوکس 500 و 550 با در نظر گرفتن مقاومت آن در برابر سایش در صنایعی چون تیغه و برش، ساخت بیل صنعتی، چرخ دنده ها، تیغه های برش سنگ شکن و ساخت نوار نقاله قابل استفاده است.

البته اگر قصد استفاده در سازه های فلزی که نیاز به خم کاری است نباید بیش از 250 درجه سانتی گراد گرم شود زیرا خواص مکانیکی و شیمیایی خود را از دست می دهند. ورق هاردوکس دارای ضخامت 4 تا 32 میلی متر بوده و سختی برینل آن 470 الی 530 است و سختی ورق هاردوکس 500 از 525 تا 575 هست و ضخامت آن بین 10 تا 50 میلی متر می باشد. وزن ورق هاردوکس در این گریدها با توجه به ضخامت، تعداد شاخه و … متفاوت است.

ورق Hardox600

این نوع فولاد به دلیل مقاومت در برابر سایش در صنایع ساخت موج شکن، چکش و سازه های که نیاز به مقاومت به سایش و مقاومت های مکانیکی دارند، استفاده می شود. ضخامت این ورق از 8 تا 50 میلی متر بوده و سختی برینل آن 560 الی 640 است.

کاربرد ورق های مقاوم به سایش هاردوکس

  • ساخت کامیون دامپر؛
  • ساخت صفحه نمایش؛
  • دستگاه های خردکننده سنگ؛
  • ساخت بیل مکانیکی؛
  • ساخت نوار نقاله؛
  • و … .

نتیجه گیری

به طور کلی ورق ضد سایش هاردوکس از جمله ورق های آلیاژی ضد سایش است که دارای مقاومت بالایی است که حتی تحت بارهای مکانیکی بسیار بزرگ دارای مقاومت بالای می باشد. از این رو از انواع ورق هاردوکس در ساخت قطعات و وسایل تحت فرسایش و سایش استفاده می کنند.

ورق مقاوم به سایش هاردوکس در تمامی ادوار کاربرد ویژه خود را نشان داده است و از این رو خرید ورق هاردوکس برای بیشتر صنایع کارگشاست. شما می توانید برای خرید آنلاین ورق فولادی هاردوکس در وزن 10، 12، 15 و 20 با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید. البته قبل از خرید به وزن ورق هاردوکس توجه کنید زیرا این موضوع تاثیر زیادی در نرخ آن دارد.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس