لوله اسپیرال گالوانیزه از جمله تجهیزات مهمی است که امروزه در تاسیسات ساختمانی استفاده می شود و باعث آسانی فعالیت ها، کاهش مصرف انرژی، افزایش سرعت کار و افزایش عمر قطعات ساختمانی می شود. به همین دلیل کانال اسپیرال از جمله مهم ترین تاسیسات ساختمانی شمرده می شود. کانال ها در انواع مختلفی در بازار موجود است. در این مطلب از وبسایت آهن پرو شما را با ساپورت، قیمت کانال اسپیرال و لوله هواکش گالوانیزه و کانال هوا آشنا می کنیم.

کانال اسپیرال چیست؟

در حال حاضر لوله اسپیرال گالوانیزه یا همان کانال مارپیچ به دلیل داشتن استحکام و دوام بالا و جلوگیری از هدر رفتن انرژی بسیار مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی هستند. از جمله کارآمد ترین شکل های آن کانال گرد است که وظیفه انتقال هوا را دارد. در ضمن ساخت این نوع کانال ها هزینه کمتری نسبت به کانال های چهارگوش و مستطیل برای دارد.

مزایای لوله اسپیرال گالوانیزه چیست؟

از جمله مزیت های استفاده از آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کانال اسپیرال با داشتن سطح جانبی کمتر در برابر کانال چهارگوش، هدر رفت انرژی کمتری دارد.
  • در برابر کانال گرد به دلیل دارا بودن درز طولی کمتر دارای استحکام بالاتری بوده و در برابر کانال چهارگوش دارای افت و صدا کمتری است.
  • نشتی هوا نداشته و عایق کاری آن عالی است.
  • نصب و تولید لوله اسپیرال گالوانیزه آسان است.
  • انتقال و تقسیم جریان هوا خیلی عالی صورت می گیرد و موجب ایجاد جریان یکنواخت هوا شده است.
  • نمای آن زیبا و مدرن است و برای مکان های برای طراحی اکسپوز مناسب است.
  • نیاز به ساپورت، فلنج و اتصالات مشابه کمتری دارد.

تولید لوله اسپیرال گالوانیزه چگونه است؟

برای ساخت کانال های گالوانیزه از از ورق های گوناگون مانند ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم و … استفاده می کنند. ابتدا ورق های فلزی را به صورت Spiral Seam در اطراف محور لوله های گرد چرخانده می شوند. سپس از خارج برجستگی های روی آن به وجود می آورند و موجب افزایش مقاومت و توانایی فشار بسیار زیاد برای کانال اسپیرال گالوانیزه می شوند.

در ادامه فرایند تولید کانال اسپیرال از دوخت و پرس های مارپیچی در انتهای نوار فلزی استفاده می کنند و از این طریق کانال به شکل نری مادگی در آمده و باعث بالا رفتن میزان استحکام لوله اسپیرال گالوانیزه می شود.

انواع کانال اسپیرال گالوانیزه

به طور کلی با توجه به مکان و نوع کاربرد این نوع لوله ها، از مصالح گوناگونی برای ساخت آن ها استفاده می کنند. از این رو قیمت کانال اسپیرال با توجه به مواد اولیه ساخته شده متفاوت است. به عنوان مثال از نوع لوله اسپیرال آلومینیومی می توان در شرایط مربوط به دلیل مقاومت در برابر زنگ زدگی استفاده کرد و از نوع لوله اسپیرال گالوانیزه می توان در صنایع ساختمانی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی استفاده کرد.

لوله اسپیرال گالوانیزه ساده

از این نوع کانال اسپیرال برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی استفاده می کنند و وظیفه آن انتقال هوای گرم و سرد و تهویه هوا و گرد و غبار و دود است و به همین دلیل از آن برای سیستم شوتینگ زباله استفاده می گردد.

کانال اسپیرال گالوایزه مشبک

شکل آن استوانه ای و بیضی بوده و از آن برای روکش و داکت در پروژه های تنیدگی استفاده می کنند. شما می توانید این نوع لوله اسپیرال گالوانیزه را در سازه های بتنی در کارگاه ها، پارکینگ طبقاتی، آپارتمان سازی، مخازن بتنی و پل ها استفاده می کنند. از جمله دیگر موارد کاربرد آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تصفیه گاز
  2. صنایع خودروسازی
  3. صنایع پالایشگاهی
  4. صنعت نیروگاهی
  5. تصفیه روغن و گازوئیل

کانال اسپیرال اسپیرال دوجداره

این نوع کانال به عنوان عایق حرارتی و صوتی مورد استفاده قرار می گیرد و 2 لایه روی هم است وجود پشم شیشه در آن موجب ایجاد خاصیت عایقی شده است. به همین دلیل موجب کاهش نویز و سروصدا، صرفه جویی در انرژی و کاهش انرژی مصرفی شده است.

قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه

از جمله مهم ترین و پرکاربردترین کانال با مقطع گرد، کانال گرد اسپیرال گالوانیزه است. این نوع لوله ها در انواع قطرها و ضخامت های گوناگون و با طول های متنوع در بازار موجود هستند. قیمت لوله هواکش گالوانیزه به عوامل گوناگونی چون شرکت تولیدی، مواد اولیه در ساخت آن و قیمت ورق گالوانیزه به روز و … بستگی دارد. شما برای خرید لوله اسپیرال گالوانیزه با قیمت روز می توانید به سایت آهن پرو مراجعه کنید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس