لوله اسپیرال فولادی نوعی از لوله است که از ترکیباتی مانند فولاد، الیاف کربن و پلی اتیلن به وجود آمده است. این محصول با داشتن ساختار مارپیچی خودش در تولید انواع ورق های فلزی با ضخامت های گوناگون استفاده می شود. در فرایند تولید آن، ورق های فلزی را با ضخامت های مختلف از غلتک های با درزهای حلزونی عبور داده و به شکل لوله تبدیل می کنند. این شیوه موجب کاهش هزینه ها در برابر روش درز مستقیم است و برای مصارف مختلف قابلیت استفاده دارد. در ادامه از این مطلب از فروشگاه اینترنتی آهن پرو شما را با تولیدکننده، خرید، قیمت لوله اسپیرال گالوانیزه، تهران، اصفهان و دست دوم آشنا می کنیم.

لوله فولادی اسپیرال چیست؟

لوله اسپیرال فولادی به محصولی گفته می شود که از طریق نورد گرم و به صورت مارپیچی تولید می شوند و در اندازه های 8 تا 120 اینچ قابلیت ساخت دارند. در فرایند تولید لوله های اسپیرال فولادی، نوار فولادی به صورتی نورد شده که جهت آن با جهت مرکز لوله در یک زاویه است. برای افزایش استحکام در برابر فشار وارده به دیواره لوله، نوع جوش آن دارای اهمیت بالای است. به همین دلیل برای ساخت آن، توجه به جوش جداره لوله بسیار مهم است.

مزایای خرید لوله اسپیرال فولادی

همانطور که بیان شد، لوله های اسپیرال (spiral pipe) در برابر لوله درز جوش دارای فواید بیشتری است که مزیت های آن شامل موارد زیر است:

  • داشتن مقاومت در برابر شکست و ترک لوله
  • داشتن هزینه تولید پایین در برابر لوله های درزجوش
  • عدم نیاز به تجهیزات سنگین برای تولید
  • توانایی شکل پذیری بالا
  • تولید لوله ها با قطر بالا (تا 120 اینچ)
  • داشتن استحکام و قدرت بالا به دلیل داشتن خواص مکانیکی مواد اولیه
  • نداشتن محدودیت در طول لوله های فولادی

فرایند فرم دهی لوله فولادی اسپیرال

برای دادن فرم به لوله اسپیرال فولادی، ابتدا ورقه های فولادی از غلتک های که دارای درز حلزونی می باشند، عبور داده شده و به صورت لوله شکل می گیرند. قطر لوله با تغییر زاویه اولیه ورق، تغییر پیدا می کند. به جای این که کل قالب های خط تولید عوض شوند، با تغییر زاویه تغذیه ورق، قطرهای گوناگون تولید می شوند. در ضمن قیمت لوله اسپیرال نسبت به لوله های درزجوش دارای هزینه پایین تری است.

کاربرد لوله های اسپیرال

این محصول در شاخه های 6 الی 12 متری ساخته می شوند که در موارد زیر قابل استفاده هستند:

  1. صنعت گرمایشی
  2. صنعت برق
  3. انرژی حرارتی
  4. لایه روبی
  5. ساخت پل
  6. سازه های فلزی
  7. صنایع شیمیایی
  8. صنعت نفت و گاز
  9. صنعت آب و فاضلاب

از چه نوع جوشکاری برای ساخت لوله فولادی اسپیرال استفاده می کنند؟

برای تولید آن ها از جوشکاری قوس زیر پودری استفاده می کنند تا میزان استحکام و مقاومت لوله تحت تاثیر عواملی چون اکسید شدن جوش ها نباشد. قوس ها در زیر پودر مخصوص جوشکاری مخفی شده و از این روش مواجه ای جوش ها با اکسیژن آزاد جلوگیری می شود. جوش کاری آن از داخل و خارج است و از این رو به وجود آمدن درزها و ترک خوردگی های کوچک تا حد کمی کاهش پیدا می کند.

انواع لوله اسپیرال فولادی

این محصول با توجه به پارامترهای گوناگون مانند اندازه ضخامت، کیفیت، جنس و … تولید می شوند. به عنوان مثال براساس جنس به لوله اسپیرال فلزی، پی وی سی، گالوانیزه و … تقسیم بندی می شود که نوع گالوانیزه به دلیل مقاومت در برابر خوردگی دارای ارزش بالاتری است. البته قیمت لوله اسپیرال گالوانیزه نسبت به دیگر انواع بالاتر است. لوله های اسپیرال را با توجه به کیفیت به سه دسته زیر تقسیم بندی می شود.

لوله فولادی اسپیرال واجد شرایط

محصولی است که کیفیت آن با استانداردها و شرایط فنی مطابق است.

لوله اسپیرال فولادی ترمیم شده

این نوع با توجه به استاندارد و شرایط فنی مطابقت ندارد ولی قابل تعمیر می باشد.

لوله های اسپیرال غیرقابل استفاده

دارای شکل ظاهری و کیفیت خوبی نیست و بعد از تعمیرات هم شرایط فنی و استاندارد لازم را ندارد.

قیمت لوله فولادی اسپیرال

لوله های اسپیرال برای حفاظت مکانیکی کابل ها، لوله ها و مهار سیم ها استفاده می شود. آنها اغلب برای ساخت ایستگاه های رباتیک مورد استفاده قرار گرفته و طراحی مارپیچی عملکرد را در تمام محورها از جمله بازوی دستگاه امکان پذیر می سازد. قیمت آن با توجه به تغییر قیمت بازار آهن آلات، شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها و … متغییر است. از این رو شما برای اطلاع از جدیدترین قیمت و خرید لوله اسپیرال فولادی، گالوانیزه، تهران، اصفهان می توانید با کارشناسان خبره وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس