خدمات برش لیزر امروزه یکی از جدیدترین فناوری‌های روز در دنیا است که در این فناوری نو‌ظهور از اشعه لیزر برای برش و حکاکی روی پارچه، کاغذ و علی الخصوص فلزات استفاده می‌کنند که استفاده از دستگاه برش لیزر در زمینه صنعت بسیار رایج شده است و روز به روز این صنعت در حال گسترش و پیشرفت هست. در همین راستا ما در فروشگاه اینترنتی آهن پرو سفارش برش لیزری فلزات را قبول کرده و شما می‌توانید خدمات برشکاری لیزری (laser cutting) صنایع خود را به ما سپرده که در ادامه بیشتر در این راستا صحبت خواهیم کرد.

برشکاری لیزر چگونه انجام می‌شود؟

خدمات برشکاری لیزری فلزات از دسته فناوری‌هایی می‌باشد که از اشعه لیزر برای حکاکی روی فلزات استفاده می‌کنند. نحوه عملکرد دستگاه برش لیزری بدین صورت می‌باشد که با متمرکز کردن خروجی یک لیزر قدرتمند روی اجسامی که می‌خواهند بریده شوند، صورت می‌گیرد و عمل برش فلزات بدین صورت انجام می‌شود. قسمتی که مشخص شده و بریده می‌شود یا آب می‌شود و یا تصعید می‌شوند.

برش لیزر فلزات در مجموعه آهن پرو

این عمل که قطعات آب شده و یا تصعید می‌شوند توسط فشار گاز انجام شده و از روی جسم و سطح ورق پاک می‌شوند ودر آخر قسمت بریده شده با کیفیتی عالی بدون هیچگونه زدگی و اضافاتی تولید می‌شود. استفاده از دستگاه لیزر صنعتی در صنایع مختلفی همچون صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی و… کاربرد دارند و همچنین با توجه به حساس بودن روش کار برشکاری لیزر باید این کار توسط افراد خبره و کاربلد صورت بگیرد.

توجه داشته باشید که استفاده از هر ماده ای برای برش کاری لیزری مناسب نمی‌باشد چرا که انجام برش کاری لیزری به میزان انرژی خاصی احتیاج دارد. انرژی مورد نیاز برای برش کاغذ مسلما بسیار کمتر از انرژی مورد نیاز برای برش ورق فولادی است که بدین طریق برش لیزری، برش صفحات را بسیار تمیز از آب در می‌آورد و دارای قیمتی مقرون به صرفه تر نیز هستند.

در مجموعه آهن پرو برشکاری با لیزر، برای قطعات برشی خاص تولید و با حداقل تلرانس ابعادی صورت می‌گیرد که آهن پرو با در دست داشتن مهندسان خبره و مشاوره‌های کاربردی شما را در تهیه نقشه‌های برش با کمترین پرت یاری می‌رسانند و می‌توانید با کارشناسان سایت از طریق شماره 48000201-021 برای انجام خدمات برش لیزر در ارتباط باشید.

نحوه عملکرد برش لیزر فلزات

اشعه لیزر از طریق تحریک مواد مولد لیزر یا تابش یک لامپ در یک محفظه بسته تولید می‌شوند که با تحریک ماده مولد لیزر، پرتو با استفاده از تکه‌های آینه منعکس می‌شود تا انرژی لازم را برای تبدیل شدن به یک جریان نور تک رنگ منسجم به دست بیاورد. نحوه عملکرد برش لیزر فلزات اصولا بدین صورت است که از آینه و یا فیبر نوری جهت هدایت نور منسجم به لنز دستگاه استفاده می‌کنند.

 

انواع برشکاری لیزر

خدمات برشکاری لیزری توسط دستگاه CNC و دیگر انواع دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود که انواع روش برشکاری لیزر به دو دسته برشکاری لیزری فلزات و برش لیزری غیر فلزات نیز تقسیم می‌شوند:

برش لیزری غیر فلزات

در روش برش لیزری غیر فلزات می‌توان بسیاری از مواد غیر فلزی اعم از ام دی اف، پلکسی گلاس، پارچه، چرم و… برش داد. اصولا دستگاه برش لیزر فلز با لیزر CO2 کار می‌کنند و از آن‌ها برای برش دادن مواد غیر فلزی همچون، کاشی، سرامیک و آینه می‌توان استفاده نمود.

برش لیزر فلزات

برای برش لیزر فلز می‌توان از روش‌های گوناگونی همچون برش لیزری، برش واترجت، برش پلاسما، برش با تیغه‌های برش، هوا برش و… استفاده نمود. معمولا از روش برشکاری لیزر در مواردی استفاده می‌کنند که مشتری بخواهد فلزات با ضخامت کم (معمولا کمتر از ۸ میلی‌ متر) را برش بزنند.

البته دستگاه هایی نیز به تولید رسیده اند که توانایی برش فولاد را تا چند سانت نیز دارند ولی به دلیل هزینه خرید و مصرف برق بالا، استفاده از آن ها مرسوم نمی‌باشد که برش لیزری ورق هاردوکس نیز می‌تواند در بر گیرنده این امر باشد.

قیمت خدمات برش cnc فلزات بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

قیمت خدمات برش CNC فلزات مختلف به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله این موارد عبارتند از:

  1. نوع فلز: قیمت برش CNC برای فلزات مختلف ممکن است متفاوت باشد. فلزاتی مانند فولاد، آلومینیوم، برنج و استیلنس استیل هر یک قیمتی متفاوت دارند.
  2. ضخامت مواد: ضخامت مورد برش نیز می‌تواند تأثیر بسیاری در قیمت داشته باشد. عموماً برش فلزات با ضخامت بیشتر به هزینه بیشتری نیاز دارند.
  3. پیچیدگی قطعه: اگر قطعه‌ای که قصد برش آن را دارید پیچیده و با جزئیات بالا است، ممکن است هزینه برش بیشتری داشته باشد.
  4. تعداد قطعات: معمولاً با افزایش تعداد قطعات، هزینه برش نسبتاً کاهش می‌یابد.
  5. زمان و تعداد عملیات: در برخی موارد، بسته به تعداد عملیات و زمانی که برای برش نیاز است، قیمت ممکن است تغییر کند.

به دلیل وابستگی به این عوامل، نمی‌توان قیمت دقیقی را برای خدمات برش CNC فلزات اعلام کرد. برای دریافت قیمت دقیق، بهتر است با عوامل و کارشناسان آهن پرو تماس بگیرید و جزئیات پروژه خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

دستگاه برش لیزر

مسلما می‌دانید که با پیشرفت تکنولوژی روز به روز دستگاه های برش لیزری و دیگر دستگاه های کاربردی در صنایع مختلف، در حال پیشرفته شدن می‌باشند که قطعا این پیشرفت تکنولوژی در ساخت دستگاه برش لیزر فلز سبب ایجاد کیفیتی بالاتر در برشکاری لیزری فلزات و ورق های فولادی می‌شود. دستگاه برش لیزر دارای دو نوع می‌باشند:

  1. دستگاه برش لیزر جامد
  2. دستگاه برش لیزر گازی

هر کدام از این مدل های دستگاه برش لیزر دارای انواع مختلفی هستند اما در اصل یکی از بهترین و پرکاربردترین آن ها دستگاه برش لیزر هایی هستند که با گاز دی اکسید کربن یا همان co2 کار می‌کنند که قابلیت حک کردن روی فلز و غیر فلزات با این دستگاه فراهم شده است.

مجموعه آهن پرو دارای دستگاه های برش فایبر وبرش co2 از برند bystronic سوییس با عرض های 1500 و 2000 است، که به سبب آن تنوع طرح های تولید بالا رفته و در کمترین زمان برشکاری صورت گرفته و میزان پرتی نیز کاهش پیدا کرده است. همچنین شما با پرداخت کمترین هزینه می‌توانید تمامی خدمات برشکاری لیزری فلزات خود را به ما بسپارید.

خدمات برش لیزر فلزات

دستگاه سی ان سی برشکاری لیزر

در واقع عملکرد دستگاه سی ان سی به گونه ای است که اشعه لیزری از هد دستگاه به روی جسم مورد نظر فوکوس کرده و بعد از ان این پرتوی لیزری با توجه به میزان قدرتی که دارد و ضخامت سطحی جسم مورد نظر، قسمت مورد نظر با توجه به طرح برش لیزری، برش داده می‌شود و یا سبب تصعید آن می‌شوند. پس از انجام برشکاری لیزری فلزات، قسمت های برش خورده با گاز فشار بالا از روی جسم برداشته تا سطح اصلی کاملا صاف باقی بماند.

با توجه به تصویر بالا که سعی نموده ایم به صورت واضح کارایی این دستگاه برش لیزر فلز را بیان کنیم، در ابتدا سورس ماشین لیزر با تامین انرژی خود از یک منبع نیرو، پرتو نور تولید می‌کند و پرتو به سطح آینه ای برخورد کرده و بعد از آن پرتو نوری بازتاب شده در نازل دستگاه لیزر فایبر در نقطه ای با نام لیزر متمرکز شده و بر روی قطعه نیز تابیده می‌شود و در اخر برشکاری لیزر انجام می‌گردد.

طرح های برش لیزری فلزات

برش استیل و سایر فلزات یکی از سخت ترین نوع فرایند هایی بوده است که روی فلزات صورت می‌گیرد و اصولا قیمت فلزات گران بوده، چرا که قیمت متریال مصرفی نیز روی آن ها تاثیر می‌گذارند که به همین دلیل نیازمند روشی دقیق، به صرفه، قوی برای برشکاری هستند تا از خطا و ضرر و زیان های ناشی جلوگیری شود تا از ضرر و زیان های ناشی از خطاهای بازگشت ناپذیر احتمالی جلوگیری شود تا برشی دقیق، با کیفیت، کنترل شده به ارمغان بیاید.

به همین دلیل شما باید خدمات برشکاری لیزری را به مکان های معتبر بسپارید تا بتوانند به خوبی انواع ورق های ساختمانی را به شکل طرح های دلخواه شما در بیاورند. دستگاه برش لیزری فلزات امروزه به خوبی می‌توانند برش طرح هایی را با ابعاد کمتر از ۱ میلی متر و تا ابعاد وسیع را با برترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انجام دهد. با توجه به گسترش نیاز روز افزون استفاده از فلزات در صنایع مختلف، تقاضا برای تولیدات برش لیزری افزایش یافته است.

با توجه به حساسیت بالای خدمات برشکاری لیزری، تجهیزات و دستگاه برش لیزر جایگاه ویژه ای در صنعت پیدا کرده‌اند و بدین منوال سهم بسیار بزرگی از بازار برش فلزات را نیز به خود اختصاص داده اند.

برشکاری لیزری فلزات این امکان را فراهم نموده است تا طرح های بسیار پیچیده و ظریف با بهترین کیفیت و بدون هیچگونه پلیسه، فرج، دود، خلل انجام داده و همچنین برش فلزات در ابعاد بسیار کوچک در حد کسری از میلی متر و تا ابعاد بزرگ بیش از ۳ متر نیز صورت می‌گیرد. طرح های برش لیزری فلزات رنگی، استیل و آهن دارای تنوع بالایی می‌باشند که می‌توانید از طرح های آماده نیز استفاده کرده و یا به صورت اختصاصی سفارش برشکاری لیزری فلزات خود را با طرح دلخواه، به مجموعه آهن پرو بسپارید.

خدمات برش لیزر فلزات و ارائه خدمات به مشتریان

کیفیت برشکاری با لیزر فلزات اهمیت زیادی دارد به گونه ای که پارامتر های مهمی هستند که روی کیفیت برش لیزری فلز تاثیر گذار می‌باشند. از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر بالا رفتن کیفیت قطعات برش لیزری عبارتند از: سرعت، گاز محافظ و فشار، هندسه قطعه، فاصله نازل برش، طول موج، میزان پرتو، توان و ضخامت و… هستند که در یک مجموعه باید بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

خدمات برش لیزری در سایت آهن پرو

  1. ارتباط مشتری با واحد فروش
  2. دریافت نقشه و مشاوره
  3. پس از ارسال نقشه ها،کارشناسان ما بر اساس کالاهای موجود در بازار با حداقل پرت جورچین، قطعات را در صفحات خام میچینند. (چیدمان قبل از برش)
  4. .لیست خرید اولیه در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  5. .پیش فاکتور خرید در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌گیرد و پس از تایید و واریز وجه، کالا به کارگاه تولیدی ما ارسال می‌شود.
  6. در این مرحله اجرت برش با مشتریان عزیز نهایی، و تولید کالا شروع می‌شود.
  7. در نهایت مشتری با کارشناسان ما برای ارسال کالا با محل تخلیه نهایی در ارتباط هستند.
  8. امکان بازدید حین تولید برای مشتریان ما ممکن خواهد بود.

سفارش برش لیزری فلزات

خدمات برشکاری لیزری مجموعه آهن پرو از دسته خدماتی هستند که توسط متخصصان حرفه ای پشتیبانی می‌شود و شما می‌توانید حتی از طرح های داخل اینترنت نیز ایده بگیرید و برش لیزر فلز و یا انواع دیگر ورق های خود را به ما بسپارید. مجموعه آهن پرو از دسته مجموعه های موفقی است که تمامی خدمات برش لیزری را به مشتریان ارائه می‌دهد و طرح های برش لیزری در طرح های مختلف، وابسته به نیاز مشتریان طراحی و آماده برشکاری لیزری می‌شوند.

خدمات برشکاری لیزری حتما باید زیر نظر متخصصان حرفه ای صورت بگیرد چرا که طرح های برش لیزر فلز، باید با ظرافتی بالا به طرح و نقش در بیایند. گاها طرح ها به خمکاری نیاز دارند که خم فلزات طبق طرح CNC توسط نیرو های خم کار صورت می‌گیرد.

همچنین می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پرو، انواع ورق استنلس استیل دکوراتیو را با ضخامت و ابعاد دلخواه خریداری کرده مستقیما سفارش برشکاری لیزری را برای انجام هر چه سریع تر کار خود بدهید. کارشناسان مجموعه آهن پرو در تلاش هستند تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه بدهند و همچنین تا زمان تحویل دادن سفارشات مشتریان، در ۲۴ ساعت شبانه روز پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

قیمت برش لیزری فلزات

قیمت برش لیزری فلزات بر اساس متراژ و ضخامت قطعات فلزی، نوع ماشین لیزری و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت تولید کننده یا مرکز خدماتی که این خدمات را ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود. همچنین، در صورتی که قطعات فلزی با ضخامت بالا باید برش داده شوند، قیمت برش لیزری نیز بالاتر خواهد بود. بنابراین، بهتر است با شرکت‌های تولید کننده یا مراکز خدماتی که این خدمات را ارائه می‌دهند تماس حاصل کنید و قیمت را برای پروژه خود درخواست کنید. مجموعه آهن پرو مناسب‌ترین قیمت را برای ارائه خدمات خود در نظر گرفته است و با بالاترین کیفیت محصول را به شما تحویل می‌دهند.

کلام آخر

شما می‌توانید خدمات برشکاری لیزری خود را به مجموعه آهن پرو بسپارید، چرا که امروزه برشکاری لیزر از جمله عملیات مهم برای ساخت پروفیل فولادی، ناودانی، نبشی و سپری و… است که می‌توان ورق های فولادی را بسیار تمیز با برش لیزری، برش داد. شما می‌توانید با مهندسان خبره و مشاوران سایت آهن پرو با شماره تماس 48000201-021 در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم در جهت تهیه نقشه های برش با کمترین میزان پرت صورت بگیرد.

منبع:https://www.twi-global.com/technical-knowledge/faqs/what-is-laser-cutting

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس