لوله درز مستقیم گاز خانگی

لوله درز مستقیم گاز خانگی از جمله انواع لوله های درزدار است که با ضخامت های گوناگون در بازار موجود است. لوله گازی خانگی یک مقطع فولادی پرکاربرد است که در ساخت و ساز به وفور از آن استفاده می کنند. قیمت لوله درزدار مستقیم گاز خانگی با توجه به طول، عرض، ضخامت و قطر آن محاسبه می شود که برای اطلاع دقیق از قیمت لوله گاز خانگی یا لوله API می توانید با کارشناسان فروشگاه آنلاین آهن پرو در ارتباط باشید.

توضیحات لوله درز مستقیم گاز خانگی

لوله درز مستقیم گاز خانگی چیست؟

انواع لوله درزدار مستقیم گاز خانگی از جنس پلی اتیلن یا فولاد می باشد و برای انتقال گاز در منازل، صنایع گوناگون از جمله پتروشیمی ها و … قابل استفاده است. همچنین لوله گازی دارای نقش فوق العاده ای در گازرسانی شهری می باشد.

با توجه به استفاده حساس آن، باید از استانداردهای بین المللی پیروی کنند و دارای استحکام و ایمنی بالای باشد. لوله گاز خانگی در دو نوع معمولی و API وجود دارد که ابعاد هر کدام از آن ها متفاوت است. لوله درز مستقیم گاز خانگی معمولی در سایز 1.2 تا 6 اینچ و لوله گازی API از 1.2 تا 4 اینچ می باشد.

استانداردهای لوله درزدار مستقیم گاز خانگی

لوله گازی خانگی برای مصارف خانگی با استانداردهای بین المللی API 5L  و ملی ISIRI 3574 تولید شده و در لوله کشی های ساختمان به جای لوله های بدون درز قابل استفاده هستند. از جمله استانداردهای دیگر تولید لوله گازی خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • EN10255
  • EN10305
  • DIN 2440
  • DIN 2394
  • JIS G3472
  • ASTM A53 API5L

انواع فرایند تولید لوله درز مستقیم گاز خانگی

برای ساخت هر قطعه ای باید مواد اولیه آن را خریداری کرد. برای تولید لوله گاز خانگی باید ورقه های فولادی از نوع نورد سرد و گرم را از شرکت های تولیدی فولاد تهیه کرد. این نوع ورق ها به صورت کویل یا رول با هدف حمل و نقل آسان بوده که با توجه به سفارش در ابعاد مختلف قابل تهیه هستند. سپس بعد از برش خوردن کویل ها، کلاف های ساخته شده به بخش نورد رفته و در این بخش کلاف ها از بین غلتک های به خصوصی عبور پیدا می کنند.

در ادامه لبه های کلاف به وسیله دستگاه جوش به هم وصل شده و دارای شکل استوانه می شوند. این شیوه ساخت بیشتر برای تولید پروفیل های مورد استفاده در ساختمان و لوله های گازی خانگی و لوله های شوفاژی قابلیت استفاده دارند. در این شیوه تولید لوله درز مستقیم گاز خانگی از روش های زیر برای جوشکاری لبه ها استفاده می کنند که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

روش جوشکاری جوش مقاومتی

به این روش که Electrical Resistance Welding _ERW می گویند یک شدن جریان بالا به وسیله دستگاه الکتریکی جوش ساخته شده و یک حرارت در لبه های درزجوش به وجود می آید. در آخر برای جوش دادن لوله درز مستقیم گاز خانگی، لبه ها ذوب شده و موجب اتصال لبه های جوش خورده به هم می شود که به آن جوشکاری لب به لب گفته می شود.

روش جوشکاری جوش نورد

در روش HFI یک شدت جریان با فرکانس بالا است و از لبه های درزجوش عبور کرده و با تولید حرارت بالا موجب ذوب شدن لبه ها و جوش خوردن آن ها می شوند. این شیوه کنترل حرارت جوش بالاتر و در نهایت کیفیت جوش بالاتر است.

قیمت لوله درز مستقیم گاز خانگی

هر نوع مقطع  و لوله فولادی با توجه به ضخامت، قطر، طول، برند تولیدکننده، مواد اولیه استفاده شده در آن دارای نرخ متفاوتی است. به همین دلیل هزینه کردن برای خرید آن نیازمند توجه به شرایط اقتصادی کشور از نظر تحریم ها، نرخ ارز، وضع قیمت بازار آهن آلات است. شما برای اطلاع از قیمت لوله های گازی باید از مرکزی معتبر اقدام به استعلام روزانه کنید.

در این میان فروشگاه آنلاین آهن پرو به عنوان بهترین مجموعه برای اطلاع از قیمت لوله درزدار مستقیم گاز خانگی در کشور است. شما از طریق تماس با کارشناسان این مرکز می توانید انواع لوله گازی خانگی را در انواع سایز 1.21، 1.41، 1 و 1.2 اینچ خریداری نمایید.

خرید لوله گازی خانگی از سایت آهن پرو

لوله گازی خانگی از جمله لوله های درز مستقیم است که از ورق های فولادی ساخته شده و به واسطه فرایند جوشکاری به صورت لوله در می آیند. سپس بعد از انجام آزمایش های گوناگون از ایمنی و جلوگیری از خسارت های جبران پذیر آن مطمئن می شوند. از انواع لوله درزدار مستقیم گاز خانگی پلی اتیلن و فولادی در مصارفی چون پتروشیمی، پالایشگاه ها و تاسیسات استفاده می کنند.

از این رو با توجه به کاربرد آن در صنایع حساس، در زمان خرید انواع لوله گازی خانگی معمولی و API باید به کیفیت محصول توجه لازم را داشته باشید. شما برای خرید لوله درز مستقیم گاز خانگی می توانید برای تهیه محصولی باکیفیت و درجه یک به وبسایت آهن پرو مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • با کیفیت‌ترین برند لوله  درز مستقیم گاز خانگی چیست؟

با توجه به کیفیت بالای لوله‌های گازی خانگی سپاهان از دیر باز مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

  • لوله گازی معمولا یا چه ضخامت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

پرمصرف ترین ضخامت لوله گازی عبارتند از: 2.8 ، 3.5 و 4 میلیمتر.

  • آیا امکان ارسال لوله‌های درز مستقیم گاز خانگی به تمام نقاط ایران وجود دارد ؟

بله مانعی برای ارسال به تمام شهرهای ایران وجود ندارد.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس