خدمات برش رول به رول ورق از جمله روش‌هایی بوده که در آن ورق فلزی از طریق دو تیغه مدور مخالف برش می‌خورند و فرایند برش را توانسته از طریق یک خط مستقیم یا یک مسیر منحنی انجام داد. دستگاه برش roll to roll با توجه به ضخامت و سرعت ورق در انواع گوناگونی در بازار موجود است که هر کدام برای نوعی از ورق فلزی مناسب می‌باشند که در قیمت برش رول به رول نیز تاثیرگذارند. شما برای دریافت خدمات رول به رول (R2R) توانسته با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

خدمات رول به رول چیست؟

برش رول به رول ورق‌های فولادی نیازمند به مهارت و تجربه بالا و همچنین ابزارهای مناسب است. برش roll to roll که به اختصار R2R شناخته می‌شود به دلیل مشخصات فنی مانند مقاومت در برابر خوردگی، شکل پذیری مناسب، ظاهر سطحی مناسب، قابلیت جوشکاری و رنگ پذیری مورد استفاده در بسیاری از صنایع به خصوص ساختمان‌سازی است. در این نوع برش، رول ورق فلزی را از طریق ماشین آلات برشکاری مخصوص باز کرده و سپس بعد از عبور دادن از بخش تیغه و برش به شکل طولی دوباره دستگاه نوارهای باریک‌تر را رول می‌کند.

انواع دستگاه رول به رول فلزات

امروزه وجود یکدستگاه برش رول به رول در کارخانه‌های تولید ورق فلزی نیاز است و از طریق آن توانسته بر روی ورق فلزی برش عرضی با متراژ و اندازه مشخص شده ایجاد کرد. دستگاه‌های برش با توجه به ضخامت‌های گوناگون ورق، دارای انواع مختلفی بوده و از این رو دستگاه نازک بُر و دستگاه ضخیم بُر دو نوع کلی از این دستگاه است.

طریقه کار دستگاه نازک بُر یا نوار بر به این صورت است که اپراتور کویل بزرگ را بر روی دستگاه سوار کرده و سپس بعد از روشن کردن دستگاه نازک بر، اقدام به بریدن نوار با عرض معین می‌کند. سپس آن‌ها را به صورت طولی نیز برش می‌دهند و جمع‌آوری کرده تا حالت رولی داشته باشند. از دستگاه برش نوار بر برای تولید ورق‌های نورد سرد، فولاد ضدزنگ و ورق‌های با ضخامت حداکثر 3 میلی‌متر استفاده می‌کنند.

انواع روش برش رول به رول

برش کویل مادر به صورت چرخشی و ثابت صورت می‌گیرد که برش ثابت نیاز به باز کردن ورق ندارد ولی در برش رول به رول چرخشی توپ ورق را باز کرده و سپس اقدام به برش ورق فلزی می‌کنند. در ادامه در مورد هر دو فرایند بیشتر توضیح می‌دهیم.

نواربری ثابت

در عملیات برش ثابت نیازی به باز کردن ورق فلزی نبوده و کویل ورق را بر روی دو غلتک قرار داده و با پایین رفتن تیغه برنده روی آن فرایند برش انجام می‌شود. هر چقدر کویل فلزی دارای وزن، ضخامت و قطر بیشتری باشد به تیغه‌های با قطر بیشتر و بزرگتر نیاز است. از این رو از این روش اغلب برای موارد سبک و نازک‌تر استفاده می‌کنند.

نواربری پیچشی

در این روش بعد از تغذیه دستگاه با کویل ورق فولادی در قسمتی از دستگاه نواربر به نام رولگیر، کویل را باز کرده و در راستای نواربری قرار می‌دهند. سپس با عبور دادن ورق فولادی از تیغه نواربر به شکل کلاف نواری پیچ خورده و کویل سبک و نازک روی شفتی در انتهای خط جمع‌آوری می‌شوند.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب و قیمت برش رول به رول ورق

به طور کلی عوامل گوناگونی در انتخاب کردن نوع و قیمت برش موثر هستند، از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت ورق
  • هزینه نهایی
  • کیفیت و استاندارد مورد نظر در خطوط برش
  • سرعت برش.

ورق‌های برش خورده در صنعت اوراق سیاه، به عنوان ماده اصلی در صنعت ماده شناخته شده و به صورت کلاف به کارخانه برده و به ابعاد دلخواه برش می‌خورند. سپس توانسته تا اشکال معین شده را تولید کنند.

کاربرد دستگاه رول به رول (خدمات R2R)

از ورق‌های برش خورده از طریق فرایند roll to roll می‌توان در صنایع گوناگون ازجمله موارد زیر استفاده کرد:

  1. صنایع حرارتی
  2. صنایع برودتی
  3. صنایع الکتریکی
  4. ساخت کابل زره دار
  5. تولید مخزن و تانک‌سازی
  6. تولید یراق آلات در صنایع ریل کشویی و ساختمان‌سازی
  7. تولید پنچره UPVC
  8. ساخت لوازم خانگی و آشپزخانه.

جان کلام

همانطور که در این مطلب توضیح داده شده برش ورق فولادی R2R نیاز به تخصص بالا و تجهیزات مخصوصی است. دستگاه برش رول به رول توانسته یک کویل فلزی با عرض بالا را به اندازه دلخواه با عرض کوچکتر برش بزند. در سایت آهن پرو خدمات رول به رول ورق فلزی با کیفیت عالی، قیمت مناسب و تحویل به موقع صورت می‌گیرد. شما برای دریافت این خدمات و و اطلاع از قیمت برش رول به رول توانسته با کارشناسان مجرب این مرکز در تماس باشید.

منبع: www.montalvo.com

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس