جدول وزنی ناودانی سبک - شاخه 12 متری

وزن سایز
80 8
100 10
120 12
144 14
170 16
200 18
225 20
252 22

جدول وزنی ناودانی سنگین - شاخه 12 متری

وزن سایز
104 8
128 10
160 12
195 14
225 16
265 18
305 20
353 22
405 24
450 26
500 28
550 30
690 32
710 35
730 38
780 40

توضیحات

جدول وزن ناودانی برای تخمین زدن میزان ناودانی مصرفی، هزینه آن و تعیین کاربرد منحصر به فرد برای آن بسیار مهم است. وزن هر کدام از ناودانی‌ها متفاوت بوده و در صورت کمتر بودن وزن آن‌ها از جدول اشتال به عنوان ناودانی سبک محسوب شده و در صورتی که بر اساس جدول اشتال باشند با نام ناودانی سنگین شناخته می‌شوند. با توجه به این که وزن ناودانی‌‌ها بر قیمت ناودانی تاثیر مستقیمی دارد، شما برای خرید ناودانی با وزن متفاوت می‌توانید برای اطلاع از نرخ آن با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

روش‌های محاسبه وزن ناودانی

برای به دست آوردن وزن هر کدام از نادوانی‌های سبک و سنگین توانسته از روش فرمول، محاسبه آنلاین یا جدول وزن ناودانی استفاده کنید. در ادامه شما را با هر کدام از روش‌ها آشنا می‌کنیم.

فرمول وزن ناودانی

از طریق فرمول، وزن ناودانی بر اساس کیلوگرم، طول بال و ضخامت با توجه به میلی‌متر و طول ناودانی بر اساس متر و برای اطلاع از وزن مخصوص ناودانی بر حسب کیلوگرم بر سانتی‌متر مکعب به دست می‌آید. فرمول زیر برای محاسبه وزن ناودانی‌های سبک و سنگین استفاده می‌شود:

1000 ÷ چگالی × طول × (ضخامت جان × طول جان) + (ضخامت بال × عرض بال) × 2 = وزن ناودانی

محاسبه آنلاین وزن ناودانی

که به دنبال روشی ساده و سریع برای محاسبه کردن وزن ناودانی‌ها هستید، توانسته از محاسبه‌گر آنلاین استفاده کنید. شما به مقادیر طول، سایز، ارتفاع و عرض، جنس ناودانی فولادی (برای مثال فولاد 304) و نوع ناودانی به صورت سبک یا سنگین نیاز دارید تا اعداد مورد نظر را در محل مناسب محاسبه گر آنلاین قرار داده و در محاسبه گر در کمترین زمان ممکن مقدار وزن ناودانی را به صورت دقیق به شما نشان می‌دهد.

جدول وزن ناودانی

از جمله آسان‌ترین روش برای اطلاع از وزن ناودانی سبک و سنگین، استفاده از جدول وزن ناودانی بهترین گزینه به حساب می‌آید که فقط با اطلاع از سایز ناودانی توانسته وزن آن را مشاهده کنید.

جداول وزنی ناودانی برای ناودانی سنگین بر اساس استاندارد دین آلمان (DIN) و برای ناودانی سبک بر حسب استاندارد روسی (GOST 8240) است. در صورتی که شما از جدول اشتال ناودانی استفاده می‌کنید باید از حاصل ضرب وزن یک متر از ناودانی با توجه به ابعاد جدول اشتال در طول ناودانی به دست آورید. در ابتدای همین مطلب جدول وزنی ناودانی ۸، 6 و ۱۴ سبک و سنگین قرار داده شده است.

جدول وزنی ناودانی سنگین

ناودانی‌های سنگین از جمله محصولات پرکاربرد در صنایع گوناگون بوده که به آن ناودانی اروپایی (UNP) نیز می‌گویند. از این نوع مقطع فولادی در موارد گوناگونی همچون ساخت باد بند، قوطی، خرپا و ستون استفاده می‌کنند. وزن ناودانی سنگین با توجه به سایز آن متغییر بوده و با واحد کیلوگرم بر متر (کیلوگرم/m) اندازه‌گیری می‌شوند.

جدول وزنی ناودانی سبک

ناودانی‌های سبک، دارای وزنی کمتر از نظر استاندارد بر حسب جدول اشتال ناودانی است و ناودانی روسی وارد شده از نوع سبک بوده و کارخانه‌های داخلی نیز اقدام به تولید آن می‌کنند.  کاربرد ناودانی سبک برای نمای ساختمان، اسکلت ماشین، ساخت چهارچوب در و پنجره و … است و دلیل آن مناسب بودن وزن و قیمت ناودانی سبک می‌باشد. شما برای اطلاع از جدول وزنی ناودانی از نوع سبک در طول 12 متری توانسته به جدولی که در ابتدای این مطلب قرار گرفته، استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به این‌که برخی از ناودانی‌ها در بین انواع سایزهای گوناگون آن دارای اهمیت و کاربرد بالاتری نزد مهندسان ساخت و ساز است، اطلاع از وزن آن‌ها برای برآورد هزینه و قیمت ناودانی مهم است. در بین انواع روش‌های محاسبه کردن وزن تقریبی این محصول، استفاده از جدول وزنی ناودانی ۸، 6 و ۱۴ به عنوان سریع‌ترین و دقیق‌ترین راه است. در این میان شما بعد از اطلاع از وزن محصول برای اطلاع از قیمت ناودانی در وزن مورد نظر توانسته با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس