لوله درز مستقیم تست آب

لوله درز مستقیم تست آب از جمله لوله های پرکاربرد در صنایع مختلف است. به دلیل داشتن PH خنثی برای انتقال آب و مایعات دیگر مناسب است. از این رو برای سیستم های لوله کشی می توانید اقدام به خرید لوله های درز مستقیم تست آب از فروشگاه اینترنتی آهن پرو نمایید. روش تولید لوله تست آب درز مستقیم با درزجوش می باشد که از طریق آن برای شکل دهی و جوش دادن ورق فولادی استفاده می کنند. در ادامه شما را بیشتر با این محصول آشنا می کنیم.

توضیحات لوله درز مستقیم تست آب

لوله تست آب چیست؟

از جمله پرکاربردترین انواع لوله در صنعت، لوله های تست آب می باشد. این محصول دارای ضخامت بالای بوده و از ضخامت 2 میلی متر در بازار موجود است. خوب است بدانید که هر چه میزان ضخامت لوله بالا باشد، قابلیت تحمل فشارهای بالاتر بیشتر است و در نهایت دوام و عمر لوله بالاتر می رود. قدمت لوله های درز مستقیم تست آب بسیار بالا است و از آن ها برای انتقال آب از منبع آب به محل مصرف از جمله دغدغه های بشر است.

از جمله انواع دیگر لوله درزدار مستقیم تست آب می توان به لوله های اسپیرال اشاره کرد. بر روی این لوله ها همچون لوله های تست آب، تست هیدرواستاتیک انجام می شود. این نوع مقاطع فولادی به نام لوله تست آب و یا لوله فولادی درزدار تست آب می گویند.

روش تولید لوله درز مستقیم تست آب

یک روش برای ساخت این محصول، شیوه شکل دهی سه غلتکی است. ابتدا رول ورق سیاه یا کویل باز شده و از بین آن غلتک های مخصوص عبور می کنند. ورق سیاهی که باز شده از سه غلتک ابتدایی، میانی و انتهایی عبور پیدا می کند. غلتک های ابتدایی و انتهایی به صورت افقی قرار داده می شوند.

روش دیگر برای ساخت لوله درز مستقیم تست آب، روش Q & U است. در این روش ابتدا ورق سیاه از بین غلتک ها عبور پیدا کرده و بعد از آن دستگاه پرس ورق های سیاه را دچار تورفتگی می کنند و به شکل U در می آورند. سپس لبه های ورق از بیرون به هم وصل شده و بعد از آن توسط غلتک های پرس ورقه ها کاملا به صورت دایره می شوند. سپس لبه ها توسط دستگاه های جوش به هم جوش خورده و لوله تولید می شود. برای جوش دادن لبه های لوله های درزدار مستقیم تست آب از روش های زیر استفاده می کنند:

  • روش جوش زیر پودری (Submerged Arc Welding_ SAW)
  • روش جوش مقاومتی (Electric Resistance Welding_ ERW)
  • روش جوش با گاز محافظ (Gas Metal Arc Welding_ GMAW)

کاربرد لوله تست آب

  1. خطوط فاضلاب؛
  2. لوله کشی تصفیه خانه ها؛
  3. خطوط گردش نیروگاه ها؛
  4. گذرگاه های آبی؛
  5. قنات ها؛
  6. ایستگاه های پمپاژ؛
  7. برق آبی.

قیمت لوله درز مستقیم تست آب

نرخ لوله های تست آب به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این پارامترها می توان به وزن لوله اشاره کرد. هر چه میزان ورق استفاده شده و ماده اولیه بیش تری برای تولید آن استفاده شود، قیمت لوله درز مستقیم بالاتر است. در ضمن قیمت مواد اولیه مدام در حال نوسانات است و ثبات قیمتی برای آن وجود ندارد. به عنوان نمونه در صورت تغییر قیمت در فولاد، کالاها و محصولات فولادی نیز افزایش پیدا می کنند.

فرایند تولید به صورت غیرمستقیم در قیمت لوله درزدار مستقیم تست آب تاثیر می گذارد. در صورت پیچیده و سخت بودن فرایند ساخت لوله تست آب باید نرخ بالاتری برای خرید آن پرداخت کرد. به همین دلیل شما می توانید برای اطلاع و استعلام قیمت لوله درز مستقیم تست آب با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

جان کلام

به طور کلی لوله های درزدار تست آب در برابر فشار و دمای بالا دارای مقاومت بالای است و از داخل این لوله ها سیالات عبور می کنند. لوله فولادی درزدار تست آب بیشتر از جنس فولاد و فلز با استحکام بالا ساخته می شود. به عنوان نمونه شما می توانید اقدام به خرید لوله درز مستقیم تست آب گالوانیزه در ابعاد و ضخامت های گوناگون از سایت آهن پرو کنید.

سوالات متداول

  • چرا لوله‌های تست آب گالوانیره عموما به صورت رزوه ای عرضه می‌گردند؟

به دلیل عدم جوش پذیری مطلوب در لوله‌هایی با پوشش گالوانیزه این نوع لوله به صورت رزوه‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند.

  • پر مصرف ترین ضخامت‌ها در لوله های آب گالوانیزه چیست؟

پر مصرف ترین ضخامت ها در لوله های گالوانیزه عبارتند از 2 ، 2.5 ،3 و 4 میلیمتر.

  • نوسانات در قیمت این نوع لوله‌ها به چه عواملی بستگی دارد؟

ماده اولیه ساخت لوله‌های تست آب ورق فولادی می‌باشد و قیمت روز ورق رابطه مستقیمی با قیمت این قبیل لوله‌ها دارد و همچنین قیمت روز فلز روی که ماده اصلی تشکیل دهنده پوشش گالوانیزه است بی تاثیر نیست.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس