لوله درز مستقیم گاز API

لوله درز مستقیم گاز API از جمله انواع لوله درزدار مستقیم می باشد که در پروژه های صنعتی و خانگی کاربرد گسترده ای دارد. اگر هدف شما گازرسانی به صورت عمده است، می توانید اقدام به خرید انواع لوله درز مستقیم api از وبسایت آهن پرو نمایید. دلیل نام گذاری این محصول به Api به این دلیل است که با توجه به مشخصات متالوژی انجمن گاز و نفت آمریکا (American Petroleum Institute) تولید شده و به همین خاطر به این نام شناخته شده است. در ادامه برای شناخت بیشتر این محصول ما را همراهی کنید.

توضیحات لوله درز مستقیم گاز API

لوله درز مستقیم گاز API چیست؟

لوله گاز api به دو صورت درزدار و بدون درز در بازار هستند که نحوه ساخت آن ها با هم متفاوت هستند. به نوع درز مستقیم آن توکار نیز می گویند و آزمایش های گوناگونی بر روی آن ها برای رسیدن به اطمینان از قدرت تحمل فشار، مقاومت شیمیایی و … صورت می گیرد.

از جمله ویژگی های اساسی که باید لوله های گازی داشته باشند، این است که قابلیت انتقال دادن حجم زیادی از گاز را دارد. در ضمن برخورداری از استحکام بالا و قدرت از جمله مشخصات دیگری است که موجب محبوبیت لوله درز مستقیم گاز API می شود.

روش جوش دادن لوله درزدار مستقیم گاز api چگونه است؟

از جمله استانداردهای که برای ساخت لوله گاز API باید به آن توجه شود، این است که جوشکاری و معیار های پذیرش جوش است. فرایند جوشکاری آن این سات که ورق های را که به وسیله غلتک های مخصوص به صورت گرد در می آورند به وسیله روش های مخصوص به یکدیگر جوش می دهند.

از طریق روش های جوشکاری محصوص درز میان دو لبه ورق هخا را بسته و لوله به صورت استوانه ساخته می شود. از جمله انواع روش های جوشکاری لوله درز مستقیم گاز API می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوشکاری قوسی زیرپودری دوطرفه؛
  • جوشکاری پیوسته؛
  • جوشکاری مقاومت الکتریکی؛
  • جوشکاری ذوبی.

استاندارد لوله گاز درزدار مستقیم API

لوله های api به صورت درزدار و مانیسمان ساخته می شوند. در برخی از مواقع منظور از این لوله، در واقع لوله API 5L که از آن به صورت اختصاصی برای خطوط انتقال گاز استفاده می شود. از این رو به آن لوله گازی می گویند. Api 5l استاندارد با استاندارد بین المللی ISO 3183 مطابقت داشته که در این استاندارد، لوله گازی در دو کلاس SPL1 و SPL2 تقسیم بندی می شود.

کاربرد لوله درز مستقیم گاز API

لوله های درزدار مستقیم گاز api در صنایعی همچون کشتی سازی، خطوط انتقال نفت و گاز استفاده می شود. به دلیل پایین بودن قیمت لوله درز مستقیم گاز API از آن ها در خطوط طولانی نفت و گاز استفاده می کنند. از دیگر کاربردهای آن این است که می توان در سیستم های ترش از آن ها استفاده کرد. جنس آن ها از نوع فولادهای کربن-منگنز بوده که برای افزایش استحکام و مقاومت آن ها، مقدارهای کمی از عناصر میکروآلیاژی به آن اضافه می شود. از جمله مهم ترین ویژگی های آن ها، چقرمگی شکست بالا، مقاومت بالا، پایین بودن دمای انتقال شکست نرم به شکست ترد و طول نسبی بالا است. با توجه به این مشخصات، کاربردهای آن شامل موارد زیر است:

  1. لوله کشی فاضلاب صنعتی؛
  2. انتقال آب در صنایع و منازل؛
  3. عایق سازی کابل های برق فشار قوی؛
  4. صنایع گاز، پتروشیمی و نفت در دما و فشار کاری پایین؛
  5. انتقال مواد شیمیایی دارای فشار بالا.

انواع سایز و ابعاد لوله api

با توجه به این که لوله درز مستقیم گاز API در دو کلاس SPL1 و SPL2 وجود دارد، سایزبندی و ابعاد هر کدام از کلاس ها نیز متفاوت می باشد. با توجه به استاندارد ASME B36.10، سایز لوله گازی کلاس SPL1 از 0.5 تا 80 اینچ می باشد و سایزبندی گریدهای گوناگون لوله کلاس SPL2 بین 4.5 تا 80 اینچ است. قیمت لوله درز مستقیم گاز API در هر کدام از سایز و ابعاد با هم متفاوت است. شکل انتهای لوله کلاس SPL1 به صورت روزه، پخ و تخت و لوله SPL2 دارای انتهای تخت بوده که در کاربرد آن ها تاثیرگذاری است.

خرید لوله درز مستقیم گاز API از وبسایت آهن پرو

از جمله پرکاربرد ترین انواع لوله، لوله های api است که مواد حساسی را مانند گاز و نفت را حمل می کنند. قیمت لوله درزدار مستقیم گاز api با توجه به مواردی چون نرخ مواد اولیه ساخت آن، نوسانات ارزی، تغییر قیمت بازار و … به صورت روزانه تغییر می کند. از این رو شما می توانید در زمان خرید آنلاین لوله گازی API از وبسایت آهن پرو اقدام به استعلام قیمت نمایید و با جدیدترین نرخ روزانه، اقدام به خرید لوله درز مستقیم گاز API در سایز، ابعاد و ضخامت مورد نظر کنید.

سوالات متداول

  • پرمصرف ‌ترین برند تولید کننده لوله‌های API چیست؟

برند سپاهان و سپنتا به علت کیفیت بالا در متریال و روند تولید پرمصرف‌ترین لوله درز مستقیم گاز است.

  • آیا امکان ارسال لوله‌ api به تمامی نقاط ایران وجود دارد؟

بله امکان ارسال به تمام نقاط ایران وجود دارد.

  • لوله‌های Api در چه ابعادی در دسترس هست؟

لوله‌های درز دار مستقیم گاز عموما به صورت شاخه های 6 متری در بازار قابل دسترس است.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس