لوله درز مستقیم صنعتی

لوله درز مستقیم صنعتی از جمله لوله هایی است که در ورقه فولادی خود، ورقه های به واسطه جوشکاری به هم وصل شده اند و موجب تولید این محصول شده اند. قیمت لوله درزدار مستقیم صنعتی تحت تاثیر عوامل محیطی و فیزیکی متغییر می باشد که قبل از خرید آن می توانید از کارشناسان وبسایت آهن پرو در مورد جدیدترین نرخ آن استعلام بگیرید. در ادامه برای اطلاع در مورد ویژگی و کاربرد لوله های درزجوش مستقیم

توضیحات لوله درز مستقیم صنعتی

لوله درز مستقیم صنعتی چیست؟

لوله های با توجه به روش تولید و نوع برش به دو نوع لوله درز مستقیم و لوله اسپیرال تقسیم بندی می شود. برای ساخت این لوله از فولاد ساده کربنی استفاده می کنند و ابتدا ورق سیاه را در اندازه های مشخص برش داده و از بین غلتک های مخصوص عبور می دهند.

در ادامه فرایند تولید لوله درز مستقیم صنعتی بعد از عبور دادن، لبه ها را به هم نزدیک کرده و درز باقی مانده را با کمک جوشکاری به هم وصل می کنند. جوشکاری ها از طریق یکی از سه نوع جوش Elecric Fusion Welding، Electric Resistance Welding و Submerged Arc Welding قابل انجام است.

ویژگی های لوله درز مستقیم صنعتی

  1. سطح ورق آن بسیار صاف و صیقلی بوده و پوسته های اکسیدی در سطح خارجی ورق بسیار بالا نیست.
  2. نقص های نوردی و جدانشدنی آن کم است.
  3. ضخامت دیواره های لوله درزدار در طول و متراژهای بالا، نسبت به لوله بدون درز ثابت تر و یکدست تر است.
  4. جوش پذیری لوله درز مستقیم صنعتی بسیار بالاست و در زمان جوش به هم نمی چسبند.
  5. کیفیت بالای تولید موجب تنش داخلی کمتر آن می شود.
  6. تاب و انحنا در طول این لوله کم بوده و در برابر فشارهای خارجی که موجب ایجاد تاب شده بسیار مقاوم هستند.

دلایل استفاده از لوله های درزدار صنعتی

از جمله رایج ترین لوله های صنعتی موجود در بازار، لوله های درز مستقیم صنعتی است. این نوع محصول نسبت به لوله های مانیسمان از نظر قیمتی مقرون به صرفه بوده و قیمت پایین تری دارند. البته در تمامی صنایع نمی توان از لوله های درزجوش استفاده کرد. بعد از اتمام فرایند تولید می توان سطح داخلی آن را بررسی کرد.

لوله درز مستقیم صنعتی در برابر لوله های بدون درز دارای محبوبیت بالاتری است و دلیل اصلی آن در دسترس بودن مواد اولیه و راحتی در تولید آن می باشد. همچنین مدت زمان تولید آن بسیار کمتر است.

کاربرد لوله درزدار مستقیم صنعتی

از این نوع لوله های درز مستقیم صنعتی در صنایع مختلف استفاده می کنند و به عنوان پرکاربردترین لوله در صنعت شناخته می شود. از جمله موارد مصرف آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خطوط انتقال در صنایع پتروشیمی؛
  • ساخت تونل ها؛
  • ساختن پایه اسکله و پل ها؛
  • صنایع کشتی سازی؛
  • ساخت سازه های فولادی؛
  • استفاده در تاسیسات؛
  • صنعت معدن؛
  • ساخت پروفیل های قوطی؛
  • انتقال مایعات با فشار پایین از جمله: نفت، گاز و آب.

قیمت لوله درز مستقیم صنعتی

به طورکلی عوامل محیطی و فیزیکی بالای در قیمت لوله درزدار مستقیم صنعتی تاثیرگذار است. از جمله این موارد می توان به خرید مواد اولیه اشاره کرد که به دلیل تحریم بودن از سوی کشورهای خارجی و تولید کننده، تهیه مواد اولیه با مشکل روبرو می شود و تحت تاثیر شرایط تحریم و نوسانات ارزی است.

از طرفی دیگر تولید این محصول در فصل های گوناگون با درجه هوای گوناگون صورت می گیرد و از فرمول های ساخت با توجه به شرایط جوی پیروی می کند. پس طبیعی است که قیمت لوله 22 اینچ و قیمت لوله 3 4 اینچ در فصل تابستان و زمستان با هم متفاوت باشد. به همین دلیل شما برای استعلام قیمت لوله درز مستقیم صنعتی می توانید با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

به طور معمول لوله های درزدار مستقیم صنعتی در ضخامت های 2 الی 6 میلی متر و سایز 0.5 تا 16 اینچ در بازار موجود است. شما برای خرید لوله درز مستقیم صنعتی از سایت آهن پرو می توانید این محصول را از ضخامت 2 تا 2.5 و در سایزهای 1.21، 1.41، 1، 1.2، 3، 3.4 و 4 اینچ خریداری کنید.

سوالات متداول

  • لوله‌های درزدار صنعتی چه کاربرد‌هایی دارند؟

این قبیل لوله‌ها به زبان ساده در ساخت سازه‌هایی که سیالی از لوله عبور نمی‌کنند استفاده می‌شوند مانند: تیر چراغ، دستگیره های راه پله و … .

  • قیمت لوله‌های درزدار صنعتی به چه عواملی بستگی دارند؟

ماده اولیه ساخت لوله های درزدار صنعتی ورق سیاه است و با نوسان قیمت ورق سیاه قیمت این قبیل لوله ها نیز تغییر می‌کنند.

  • آیا امکان دارد این لوله‌ها را به صورت گالوانیزه خریداری کرد؟

بله مجموعه آهن پرو با همکاری مجهزترین کارخانه‌های پوشش گالوانیزه همکاری دارد و امکان عرضه لوله ها به صورت گالوانیزه وجود دارد.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس