میلگرد استنلس استیل

میلگرد استنلس استیل در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند. از این رو خرید میلگرد استنلس استیل برای انجام بیشتر پروژه ها و در اکثر صنایع کاربرد دارد. شما می توانید خرید آنلاین خود را بدون دردسر از وبسایت آهن پرو انجام دهید. برای تولید آن ها از آلیاژ استیل 200، 300 و 400 استفاده می کنند. میلگرد ضد زنگ استیل با توجه به این که از چه نوع گریدی ساخته می شوند دارا قیمت متفاوتی است. از این رو قیمت میلگرد استیل 430، 304، 420 و 310 با هم متفاوت است. در ادامه این مطلب شما را بیشتر با این محصول آشنا می کنیم.

توضیحات میلگرد استنلس استیل

میلگرد استنلس استیل چیست؟

میلگرد ضد زنگ استیل (Stainless Steel) به دلیل داشتن خاصیت مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی در سازه های که برای مدت طولانی از آن ها استفاده می شود، بسیار لازم است. با توجه به این که با افزایش سن سازه احتمال خرابی بتن به دللی خوردگی میله های تقویتی فونداسیون به وجود می آید، باید به جای میلگرد کربن استیل از نوع استنلس استیل آن استفاده کرد.

کاربرد اصلی میلگرد استنلس استیل در محیط های است که میلگرد در مجاورت هوا، میکروارگانیسم ها، فلزهای خورنده و مجاورت آب هستند. در ساخت آن ها از انواع آلیاژهای نیکل، مولیبدن و کروم استفاده می کنند و در قطرهای 6 تا 40 میلی متر در بازار موجود است. قیمت میلگرد استنلس استیل مقرون به صرفه است.

کاربرد میلگرد ضد زنگ استیل

  • صنایع غذایی و لبنی؛
  • ساختمان سازی و برپایی انواع اسکلت فلزی؛
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی (به خاطر فرایند حفاری، فرآوری، ذخیره و تولید، مقاطع فولادی در آن ها تحت فشار زیاد قرار گرفته و قابلیت خوردگی و فرسایش در آن زیاد است.)

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگردهای استیل با توجه به ترکیب شیمیایی و نوع استیل که برای ساخت آن ها استفاده می شود، در انواع مختلف دسته بندی می شود. به عنوان کلی در یک دسته بندی کلی میلگرد استیل سری 300 به آن آرماتورهای استیل نگیر می گویند و میلگرد بگیر شامل سری 400 می شود.

میلگرد استنلس استیل 304

از جمله میلگردهای فولادی ضدزنگ پرمصرف در صنایع مختلف است. این نوع میلگرد استیل دارای مقاومت بالای در برابر خوردگی و استحکام بالایی است. برای اطلاع از قیمت میلگرد استیل 304 می توانید با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید. از جمله کاربرد آن در صنایع غذایی، ساخت لوازم آشپزخانه، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی است.

میلگرد استیل 420

میزان مقاومت به خوردگی آن ها پایین است ولی دارای خواص مکانیکی بالای می باشد. در صنایعی مانند ساخت هیدرولیک، صنعت خودرو، اتصالات، میله های پیستون و … که به طور هم زمان چقرمگی، استحکام، مقاومت به خوردگی و سایش مهم است از این نوع استفاده می کنند. البته قیمت میلگرد استنلس استیل 420 نسبت به سری 300 ارزان تر است.

میلگرد فولادی ضدزنگ 430

برای ساخت آن ها از کروم 18-16 درصد استفاده می کنند. میزان مقاومت به خوردگی آن ها مانند گرید 304 است. در ضمن در برابر اسید ارگانیک و اسید نیتریک مقاوم هستند. کاربرد میلگرد استنلس استیل 430 شامل موارد زیر است:

  1. صنایع هوا و فضا؛
  2. کارد و چنگال؛
  3. پالایش نفت؛
  4. آرموتورها؛
  5. اتصالات ساختمان ها.

میلگرد استیل 310

مقاومت به خوردگی در دماهای بالا به دلیل وجود کروم و نیکل بالا در این نوع میلگرد استنلس استیل می باشد.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد استیل

نرخ میلگردهای استیل تحت تاثیر عوامل خارجی و داخلی زیادی است. از جمله این موارد می توان به مواردی چون: میزان عرضه و تقاضا، تورم، تصمیات دولتی، قیمت مواد اولیه، نرخ ارز و … وابسته است. از این رو شما برای جدیدترین قیمت میلگرد استنلس استیل 304L، 316L و 310S می توانید با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

میلگردهای استیل از جمله محصولات کاربردی از مجموعه استنلس استیل می باشد. این محصول در برابر رطوبت، مقاوم بودن در محدود دمای بالا و زنگ زدگی دارای مقاومت خوبی است. از نظر ظاهری شبیه به میلگرد ساختمانی است ولی جنس و کاربرد آن گوناگون است. این محصول به صورت شاخه و کلاف در بازار موجود است و شما برای خرید میلگرد استنلس استیل 316L، 304L و  310S می توانید به سایت آهن پرو مراجعه نمایید.

سوالات متداول

  • میلگرد استنلس استیل چیست؟

میلگرد های ضد زنگ استیل به دلیل داشتن خاصیت مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی در سازه های که برای مدت طولانی از آن ها استفاده می شود، بسیار لازم است.

  • عوامل موثر بر قیمت میلگرد استیل چیست؟

قیمت میلگرد استنلس استیل بر عواملی چون: میزان عرضه و تقاضا، تورم، تصمیات دولتی، قیمت مواد اولیه، نرخ ارز و … وابسته است.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس